جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۲۵, جمعه

۱۵سناتور دموکرات از اوباما خواستار شفاف‌سازی درباره نظارت بر برنامه اتمی رژیم ایران شدند

لينك به منبع:
کنگره آمریکا

کنگره آمریکا


15سناتور دموکرات در نامه‌یی به باراک اوباما، خواستار شفاف‌سازی بیشتر در رابطه با نظارت بازرسان بین‌المللی بر برنامه اتمی رژیم ایران و اجرای تعهدات این رژیم در رابطه با توافق اتمی شدند.

به گزارش رسانه‌های آمریکا از جمله هیل نشریه کنگره آمریکا، روز جمعه، ۲۵ تیر نوشت که این سناتور‌ها از دولت باراک اوباما خواسته‌اند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را راضی به انتشار جزییات برنامه اتمی رژیم ایران کند تا بدین ترتیب مشخص شود که آیا رژیم ایران به مفاد توافق‌نامه پایبند بوده است یا خیر.

در این نامه آمده است: «آخرین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه اتمی ایران می‌گوید این نهاد تأیید می‌کند که رژیم ایران شروط توافق‌نامه را رعایت کرده، اما کاملاً توضیح نمی‌دهد که اکنون سانتریفوژهایی که رژیم ایران برای غنی‌سازی اورانیوم استفاده می‌کند چه تعداد است و اصلاً این رژیم چه مقدار اورانیوم غنی‌شده در اختیار دارد» .

سناتورهای آمریکا تأکید کرده‌اند که اطلاع‌رسانی بیشتر درباره چگونگی برنامه هسته‌یی رژیم ایران اساساً برای آینده آن در طولانی‌مدت ضروری است و از این رو دولت باراک اوباما باید از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بخواهد که همه اطلاعات فنی مرتبط با این توافق را منتشر کند» .

یک روز پیش از انتشار این نامه ولادیمیر ورونکوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفته بود که هنوز مسأله مازاد اورانیوم غنی‌شده رژیم ایران حل نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر