جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۲۵, جمعه

اجلاس بزرگ نمايندگان كشورهاي عربي و اسلامي ؛ همبستگي خلقهاي خاورميانه؛ خلع يد از رژيم آخوندي در منطقه ؛

لينك به منبع:


روز یکشنبه ۲۰تير كنفرانس « همبستگي خلقهاي خاورميانه، خلع يد از رژيم آخوندي در منطقه و سرنگوني نظام ولايت فقيه در تهران» با شركت شمار زيادي از هياتها و شخصيتهاي سياسي، پارلماني، فرهنگي از كشورهاي عربي و اسلامي با حضور رييس جمهور برگزيده مقاومت خانم مريم رجوي برگزار شد. خانم رجوي در سخنان خود ضمن تشريح مداخلات فاشيسم ديني حاكم بر ايران در منطقه، و با تاكيد بر اهميت پايان دادن هر چه سريعتر به جنگ افروزيهاي اين رژيم در سوريه، جامعه بين المللي و كشورهاي منطقه را به 9 اقدام فوري و عملي فراخواند تا راه براي پايان دادن به ديكتاتوري اسد و بازگشت آرامش و صلح به منطقه هموار شود [قسمت پاياني سخنراني خواهر مريم و بخشي از 9 ماده] :
از سوي مردم ایران كه تاكنون ۱۲۰ هزار قرباني در مبارزه با حكام ایران تقديم كرده‌اند،120هزار شهید از بهترین فرزندان مردم ایران بر ضرورت يك سياست قاطع از سوي آمريكا، اروپا و كشورهاي منطقه و تحقق این اقدامات عملي تأكيد مي‌كنم. اين خواست مردم سوريه، مردم ایران و همة مردم منطقه و نياز صلح و آرامش در اين بخش از جهان است: این خواستها عبارتست از :
1.محكوميت جنايتها و مداخلات رژيم ايران در سوريه، توسط شوراي امنيت ملل متحد، كشورهاي عضو ملل متحد وعموم مراجع بين‌المللي.
2.اخراج رژيم آخوندي از كنفرانس همكاري اسلامي و قطع روابط كشورهاي عربي و اسلامي با رژيم ایران، در ادامة تصميمات اجلاس سران سازمان ملل همكاري اسلامي در استانبول، تا زماني كه به دخالتهايش در منطقه بطور كامل پايان دهد.
3.حمايت همه‌جانبة سياسي و مالي و تأمين نيازهاي ضروري نظامي و تسليحاتي به اپوزيسيون دمكراتيك سوريه. 
4.اتخاذ تدابير ضروري بين‌المللي براي اخراج نيروهاي رژيم ايران و شبه‌نظاميان وابسته به آن از سوریه و اتخاذ اقدامات تنبیهی از جمله اعمال تحریم علیه رژیم در صورت خودداری از خروج نیروهایش. همچنین روابط اقتصادي و سياسي با اين رژيم بايد به پايان دادن به دخالتهايش در منطقه مشروط شود.
5.ممنوعيت هر گونه دخالت رژیم ایران درمذاکرات مربوط به بحران سوریه.
6.اجراي كامل قطعنامة ۲۲۳۱ از طریق اقدامات مؤثر عملی برای ممانعت از ارسال سلاح توسط رژيم ایران به سوريه و عراق و به گروههاي تروريستي.
7.ممنوعيت كامل معامله با شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران.
8.ممنوعيت هرگونه همکاری و اشتراک عمل با سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان تحت امر آن به بهانة مقابله با داعش در سوريه وعراق.
9.ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوريه، براي حفاظت از غير نظاميان و کمک به آوارگان و پناهندگان.
آقاي بسام عموش سفير سابق اردن در ايران و نويسنده و روشنفكر سرشناس اردني كه اداره اين جلسه را به عهده داشت، تاكيد كرد كه اين مواد مورد تاييد همه حاضران در اين جلسه و همه كساني كه خواستار صلح و آرامش در منطقه و كوتاه كردن دست رژيم هستند مي باشد. متعاقبا سيد احمد غزالي نخست وزير سابق الجزاير به سخنراني پرداخت و آنگاه هيات پارلماني مصر متشكل از 10 عضو پارلمان اين كشور به رياست آقاي سليمان حميد عماده نايب رييس پارلمان مصر به جايگاه سخنرانان رفتند. هيات مصري ضمن ابراز همبستگي با مردم و مقاومت ايران گفتند ما هم مانند مقاومت ايران با ظلم و استبداد مذهبي مبارزه ميكنيم، ما ضد سیاستهاي مخرب رژيم ولایت فقیه در منطقه هستيم. این رژیم تلاش کرد تا جهان عرب را به اقلیم های کوچک تبدیل کند و با دامن زدن به تعصبات مذهبی به جنگ يكديگر بكشاند  تعصباتی که هیچ ربطی به اسلام ندارد هيات مصري همه كشورها و ملتهاي منطقه را به وحدت عمل درمقابل تروريسم و بنيادگرايي فراخواند
پس از آن هيات انقلاب سوريه از جمله آقايان هيثم مالح، نصر حريري، رياض سيف واحمد خطاب، در جايگاه سخنرانان قرار گرفتند. هيثيم مالح اولين سخنران اين هيات گفت بشار اسد تا الان 14 میلیون نفر رااواره و 4 میلیون  خانه را ویران كرده است 70 درصد بیمارستانها ویران شدند وبسیاری از کادرهای درمانی را بقتل رساندند. وی افزود: رژیم ايران 40 میلیارد دولار  به بشار اسد برای استمرار حکومت ویرانگر او پرداخته و با دادن دهها میلیارد دلار به بشار اسد، مردم خود را از پیشرفت و ابادانی  محروم میکند .
متعاقبا هياتهاي فلسطين، اردن، بحرين، تونس، الجزاير، يمن، عراق، و دكتر طاهر بومدرا به سخنراني پرداختند. هيات فلسطيني تاكيد كردند انقلاب ايران و انقلاب فلسطين در يك زمان شروع به كار كردند، سازمان مجاهدين و فتح در يك سال تاسيس شدند و ما از اول با هم بوده ايم و هميشه با هم خواهيم ماند. ما ايران را سالها قبل از رژيم آخوندي با مجاهدين خلق شناختيم و امروز نيز ايران براي ما  ايرانی است که مقاومت ايران آن را نمایندگی می کند. خانم نجات اسطل عضو پارلمان فلسطين به نمايندگي از اين هيات يك تابلو از قدس شريف را به خانم مریم رجوی اهدا كرد. هياتهاي اردن و بحرين بيانيه اكثريت پارلمان هاي كشور خودشان را به خانم رجوي اهدا كردند، در اين بيانيه ها ضمن حمايت از مقاومت ايران حمله موشكي به ليبرتي قويا محكوم شده و از طرفهاي بين المللي خواسته شده است كه حفاظت آنها را تامين و تضمين كنند هيات الجزاير در سخناني كه مورد توجه ويژه حضار قرار گرفت، از جمله گفتند، ما از كشوري مي آييم با يك انقلاب بزرگ با يك ميليون شهيد، بعضي جاها شنيده ايم كه آخوندهاي ايران ميگويند، انقلاب ما ادامه انقلاب الجزاير است. ما اين را به شدت رد ميكنيم، آنچه ادامه انقلاب الجزاير است انقلاب اصيل مردم ايران است كه در سازمان مجاهدين خلق ايران متبلور و توسط اين سازمان رهبري مي شود.
در اين جلسه همچنين نمايندگاني از ديگر كشورهاي عربي و اسلامي مانند کویت، لبنان، امارات متحده عربي، قطر، سودان، مالی، جیبوتی، افغانستان، پاکستان، بنگلادش، آذربایجان و ترکمنستان شركت داشتند.
دکتر بسام  العموش سفير سابق اردن در تهران و وزير سابق اين كشور در پايان جلسه گفت: مبارزه مردم ايران مبارزه  یی است برای آزادی و عدالت و کرامت. مردم  ایران شایسته این هستند که  سرنوشت بهتری داشته باشند. رژيم آخوندي در همه منطقه از سوريه و يمن و  عراق جنايت ميكند و يك تروريست جنايتكار به اسم قاسم سليماني را برای سرکردگی این جنایتها به این کشورها می فرستد. وي  تاکید کرد که در قبال اين رژيم جنايتكار کشورهای عربی باید از مقاومت مشروع و عادلانه مردم  ایران و خانم مريم رجوي حمایت كنند چرا که حمایت از این مقاومت در برابر رژیمی که  یک تهدید جهانی است، در واقع  حمایت از صلح و آزادی و آرامش و ثبات نه تنها در ايران و منطقه بلکه در سطح بین المللی است.».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر