جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۲۱, دوشنبه

گروه دوحزبي سياستمداران آمريكايي در گردهمايي عليه حكومت مذهبي تهران به مخالفان ايراني پيوستند

منبع به لينك:


واشينگتن تايمز , يكشنبه 10 ژوئيه 2016
بورژه, فرانسه؛ دهها هزار تن از هواداران گروه مخالفان ايراني يك سالن عظيم كنوانسيون را در اين شهر در روز شنبه پر كردند تا به سرنگوني حكومت مذهبي ايران فراخوان بدهند.
اين گردهمايي عظيم و خروشان كه بطور سالانه در اين شهر در شمال پاريس برگزار ميشود, توسط شوراي جنجالي ملي مقاومت ايران, يك گروه دربرگيرنده از مخالفان ايراني مستقر در پاريس است كه توانست دهها تن از مقامات اسبق آمريكايي, اروپايي و خاورميانه را براي سخنراني در حمايت از خود گردآوري كند.
يك اجتماع از آمريكاييان دوحزبي شامل؛ نيوت گينگرينچ, سخنگوي سابق كنگره آمريكا, هوارد دين, فرماندار سابق, لوئيس فري, رئيس سابق اف.بي.آي و شمار زيادي از ساير مقامات در اين كنوانسيون حضور داشتند.
اما شايد خيره كننده‌ترين سخنراني مربوط به يك شخصيت كليدي از خانواده سلطنتي عربستان سعودي بود كه مخالفتش با رهبران (رژيم) ايران از زماني كه قدرتهاي جهاني با جمهوري اسلامي بر سر برنامه هسته‌يي آن به يك توافق رسيدند, بسيار شدت گرفته است.
امير تركي الفيصل, رئيس سابق اطلاعات عربستان سعودي هنگامي كه گفت او هم خواستار سرنگوني حكومت تهران است, و افزود كه مبارزه آنها عليه رژيم دير يا زود فراخواهد رسيد, با شور و تشويق و دست زدنهاي جمعيت عظيم مخالفان ايراني رو به رو شد.
به منظور اشاره به اين كه سرخوردگي اعراب نسبت به تهران بسيار فراتر از عربستان سعودي رفته است, در پي سخنراني امير تركي فيصل, هيأتهاي زيادي از مقامات كنوني و سابق 12 كشور عربي كه همه آنها از مبارزه شوراي ملي مقاومت ايران حمايت كردند, روي صحنه آمدند.
اما تند و تيزترين سخنان در اين گردهمايي كه روز شنبه صورت گرفت, از هيأت آمريكايي بود كه شامل فرمانداران سابق, بيل ريچاردسون و تام ريج و جان بولتون سفير سابق آمريكا در ملل متحد بود. همچنين بيانيه‌هاي ويديويي از چندين تن از اعضاي كنوني كنگره آمريكا نيز در اين گردهمايي پخش شد…

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر