جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۶, یکشنبه

۴کشته و ۲۴مجروح بر اثر بارانهای شدید و طغیان رودخانه در فرانسه + عکس


بارانهای شدید و طغیان رودخانه در فرانسه

بارانهای شدید و طغیان رودخانه در فرانسه


مانوئل والس نخست‌وزیر فرانسه روز شنبه 15خرداد اعلام کرد در اثر بارانهای شدید چند روز گذشته و آب خیزی ناشی از آن، ۴ نفر کشته و ۲۴ نفر زخمی شده‌اند. گزارش شده است که سطح آب رودخانه سن در پاریس، شب قبل از آن به حد نگران‌کننده بیش از شش متر افزایش یافته بود.

نخست وزیر فرانسه در پایان جلسه بررسی عواقب بارانهای شدید در این کشور گفت بازگشت به وضعیت عادی مدتی به طول خواهد انجامید
بر اساس آمار وزارت کشور فرانسه بارانهای چند روز گذشته نزدیک به بیست هزار نفر را مجبور به ترک منازل شان کرده و نیروهای آتش‌نشانی نیز بیش از ۱۷ هزار عملیات امدادی در مناطق باران زده انجام داده‌اند.

در پاریس سطح آب رودخانه سن جمعه شب گذشته به بیشتر از ۶ متر افزایش یافت اما در نیمه‌های شب این افزایش متوقف شد.

آن هیدالگو، شهردار پاریس بامداد شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت سطح آب در این رودخانه تا مدتی ثابت خواهد ماند تا بعداً کاهش پیدا کند.

طغیان رودخانه سن که از سال ۱۹۸۲ تا کنون بی‌سابقه بوده است موجب تعطیلی شماری از موزه‌های پاریس از جمله موزه لوور و موزه اورسای و کتابخانه ملی فرانسه شده است. برخی از ایستگاههای مترو و قطار حومه پاریس نیز هم‌چنان بسته مانده‌اند.

به‌رغم بهبودی نسبی وضعیت در پاریس و حومه، انتظار می‌رود طغیان کنونی از مناطق شرقی و جنوبی اطراف پایتخت به سمت شمال در نورماندی ادامه یابد.
 
بیشتر بخوانید:

سیل بی‌سابقه در اروپا

سیل بی‌سابقه در فرانسه
آسوشیتدپرس روز جمعه 14 خرداد با عنوان ”سن در 35 سال اخیر به بالاترین سطح خود رسید“ به سیل بی‌سابقه در اروپا به‌خصوص فرانسه و آلمان که تا کنون 16 قربانی داشته است، اشاره کرد و نوشت: «رودخانه سن که لبریز شده است، روز جمعه نیز هم‌چنان سطح آبش بالاتر آمد و خیابانهای پاریس را پر کرد. سطح آب در سن، طی 35 سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است. موزه‌ها، پارکها و گورستانها بسته شدند و کل شهر آماده تخلیه می‌شود. میزان آب تا عصر روز جمعه حدود 5 متر بالاتر از حد نرمال رسید».
 


این منبع افزود: «حدود یک هفته باران سنگین به سیل جدی در سراسر اروپا انجامیده که تا کنون 16کشته بر جای گذاشته است. بناهای نخست‌وزیری و وزارت‌خارجه فرانسه در ریسک آبگرفتگی قرار دارند. .. اداره برق فرانسه گفته است بیش از 20 هزار نفر از مشتریان در شرق و جنوب پاریس برق ندارند. در آلمان شرکتهای بیمه خسارات وارده از سیل را 450 میلیون یورو تخمین زده‌اند….
 
 
 

بر اثر جاری شدن سیل بی‌سابقه در فرانسه و آلمان حداقل 10نفر کشته و چندین نفر مفقود شدند.

 
 


بنا‌ به گزارشهای منتشر شده فرانسه شاهد مهلک‎ترین سیل در یک قرن اخیر بوده است. سطح آب به حدی بالا آمده است که کناره‎های رودخانه سن از شدت فشار آب فروریخته است.
 
 

حدود ۱۰ هزار نفر در فرانسه با قطع برق مواجه شده‎ و هزاران نفر خانه‎های خود را ترک کرده‎‎اند.
 
 
مانوئل والس نخست‌وزیر فرانسه روز پنجشنبه13خرداد از مناطق سیل زده در شهر نومور دیدار کرد و گفت: «در ناحیه مرکزی فرانسه و اینجا در منطقه ایل دو فرانس، همان‌طور که می‌بینید شرایط وضعیت وخیم و دشوار است و پیش‌بینی هواشناسی فرانسه به ما در این باره هم‌چنان هشدار می‌دهد» .
 
 
سطح آب رودخانه‎یی در نومور که از سن سرچشمه می‌گیرد به طرز چشمگیری افزایش داشته است و از زمان سیل فاجعه‎بار ۱۹۱۰ تا کنون به این حد بالا نیامده بود. شهردار نومور گفت: ۳ هزار نفر از ساکنان از خانه‎هایشان در مرکز شهر تخلیه شده‌ و به پناهگاه‎ها منتقل شده‎اند.
 
 
در آلمان نیز سیل تلفات و خسارات زیادی بر جای گذاشت. بر اساس آخرین خبرها ۴ نفر در شهر زیمباخ ایالت بایرن در جنوب شرقی آلمان در اثر سیل جانشان را از دست دادند.
 
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر