جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۶, یکشنبه

جان زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده در خطر جدی


زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده

زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده


زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده که سی و هشتمین روز اعتصاب‌غذای خود را در زندان اوین سپری می‌کند با خطر جدی روبه‌رو شده است.

فشار خون این زندانی ۵ روی ۷ و شدیداً دچار کاهش وزن شده است و از ۶۶ کیلو به ۵۱ کیلو تنزل یافته است. اعتصاب‌غذا تاثیر غیرقابل جبرانی بر روی بینایی وی گذاشته است، به سختی قادر به حرکت است و در اکثر مواقع تنها با کمک همبندیانش جهت انجام کارهای شخصی می‌تواند تردد کند.

از طرفی دیگر به‌دستور دژخیمان اطلاعات، بهداری زندان نه حاضر است او را در بهداری بستری کند و نه او را به‌منظور درمان جدی به بیمارستانهای خارج از زندان منتقل نماید. به این زندانی سیاسی گفته‌اند در بهداری زندان تنها وضعیت جسمی او را چک خواهند کرد. این در حالی است که جعفر عظیم‌زاده به سختی قادر به حرکت است و امکان تردد به بهداری زندان را ندارد. همچنین دژخیمان وزارت اطلاعات روی او فشار می‌آورند که برگه‌یی را امضا کند که خود نمی‌خواهد به بهداری زندان مراجعه نماید.

زندانی جعفر عظیم‌زاده از ناراحتی حاد کلیوی رنج می‌برد. اما تا به‌حال وی را درمان نکرده‌اند. تمام شواهد حاکی از آن است که بازجویان وزارت اطلاعات قصد زجرکش کردن و حذف فیزیکی این زندانی را دارند.

زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده مدافع حقوق کارگران از روز ۱۰ اردیبهشت ماه برای برآورده شدن خواسته‌های به حق و انسانی خویش دست به اعتصاب‌غذا زده است. خواسته‌های او به قرار زیر می‌باشد:
۱ـ برداشته شدن اتهام اقدام علیه امنیت از روی پرونده‌های فعالان صنفی

۲ـ آزادی عمل تشکلهای مستقل صنفی معلمان و کارگران.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر