جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۷, دوشنبه

میدل ایست: عربستان سعودی استراتژی خود علیه رژیم ایران را به آنسوی خاورمیانه گسترش داده است


ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی


میدل ایست آنلاین در انگلستان به بررسی استراتژی عربستان سعودی علیه رژیم ایران و دخالتهای آن پرداخت.
این منبع روز یکشنبه 16خرداد95 نوشت:
عربستان سعودی تحت حاکمیت ملک سلمان، مقابله جویی با رژیم ایران را به‌خوبی به آنسوی خاورمیانه گسترش می‌دهد چرا که جهان عرب به سیاست غرب در قبال جاه‌طلبی رژیم ایران اعتمادی ندارد.
در اوایل سال گذشته بعد از به‌قدرت رسیدن ملک سلمان، ضربه‌یی به توافق اتمی با قدرتهای غربی وارد شد. او استراتژی خود را برای ضربه به دخالتهای رژیم ایران در آفریقا، آسیا و کشورهای آمریکای لاتین تنظیم کرد.
ریاض نسبت به پشتیبانی رژیم تهران از حزب‌الله لبنان زنگهای خطر را به صدا درآورد، بعد از حملات به مراکز دیپلوماتیک عربستان سعودی در ایران، عربستان کمک و حمایت نظامی خود از بیروت و دولت لبنان قطع کرد و نیروهای عربستان اقدام به جنگ با شبه‌نظامیان حوثی تحت‌امر رژیم ایران در یمن کردند.
همه اینها بخشی از ایستادگی دیپلوماتیک، اقتصادی و نظامی در برابر دخالتهای ویرانگر رژیم ایران در امور کشورهای عربی است. عربستان اکنون در تلاش است تا حمایت و پشتیبانی کشورهایی مثل پاکستان و مالزی را جلب کند. این کشورها هم به ائتلاف ضدتروریستی که عربستان در ماه نوامبر گذشته راه انداخت پیوستند.
محمد نافذ ذکریا سخنگوی وزارت‌خارجه پاکستان ریاض را بخاطر تشکیل این ائتلاف ستود و گفت: اسلام‌آباد از این اشتراک و کاردانی ریاض خوشحال است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر