جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۹, چهارشنبه

«بن‌بست برجام» و اتوبان خیالی روحانی!


پر کردن قلب راکتور اراک با بتون

پر کردن قلب راکتور اراک با بتون


موضوع برجام و این‌که کماکان تحریمها در عمل ادامه دارند، در رژیم آخوندی تنشهای جدی و پیوسته‌ای به وجود آورده است.
در همین رابطه خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع پیاپی از واژه‌هایی در مورد برجام استفاده می‌کند از جمله: «باتلاق برجام»، «تیربار برجام» یا «خسارت محض»
رسانه‌های رژیم نیز طی روزها17 و18خرداد کدهای جدیدی در مورد برجام نوشتند. از جمله
خبرگزاری حکومتی بسیج 17خرداد نوشت: «اجرای یک طرفة برجام!» . یا سایت حکومتی موسوم به انصار حزب‌الله نوشته است، برجام «بیشتر به خورشیدی سوزان تبدیل گشته!» . یک سایت حکومتی دیگر به نام «منبریها» هم نوشت: «مقصرتراشی برای بی‌دستاوردی برجام» .
سایت حکومتی بسیج مجدداً روز18خرداد نوشته است: «برجام به نقطه شکست رسیده است» .
اما این‌که منظورشان از بیان این عبارات چیست، به بیان خودشان این است که برجامی که قرار بوده گشایش ایجاد کند و روحانی برای آن، آن همه تبلیغ کرد، رفسنجانی تبلیغ کرد، خود خامنه‌ای تأیید کرد، هیچ گشایشی که ایجاد نشد که هیچ، اوضاع را خرابتر هم کرده؛ گرانی بیشتر شده، بیکاری بیشتر شده، کار به جایی رسیده که خود خامنه‌ای مجبور شده با کمال وقاحت و دجالگری، بگوید خجلت می‌کشم.
شاید این طور گفته شود که اینها تماماً تبلیغات باند خامنه‌ای علیه باند رفسنجانی-روحانی است؟ و عمداً برخی گشایشهایی را هم که وجود داشته و روحانی هم مرتب به آنها اشاره می‌کند، برای ضربه زدن به آنها می‌پوشانند.
اما واقعیت این است که این موضوع فراتر از این است که تنها به جنگ باندی رژیم محدود شود
. چون واقعیت صحنه هم نشان می‌دهد که این حرفها در مورد شکست و فضاحت برجام، درست است. برای نمونه، رسانه‌ها چند روز پیش گزارش دادند که آدام زوبین معاون خزانه‌داری آمریکا، قرار است به آلمان و فرانسه سفر کند تا با آنها درباره سفت شدن تحریمها حول موضوع تروریسم، دخالت منطقه‌یی و موشکی بر ضد رژیم هماهنگ کند. امروز هم رسانه‌های رژیم خبر دیگری درباره افزوده شدن نام سپاه پاسداران رژیم به لیست دارندگان دارایی‌های تروریستی سال 2015 وزارت خزانه‌داری آمریکا دادند. چند وقت پیش هم که داستان مصادره 2میلیارد دلار پول رژیم در آمریکا بود؛ بعد از اجرایی شدن برجام هم، موضوع تحریمهای جدید و ترس بانکهای دیگر برای برقراری رابطه مالی با رژیم، بارها توسط خود رژیم گفته شده و این‌که تحریمهای اتمی فقط روی کاغذ لغو شده و در عمل برقرار است.
آخوند نوری همدانی هم روز18خرداد گفت: «در موضوع برجام از ابتدا باید روشنگری صورت می‌گرفت... متأسفانه مشکلات اقتصادی، تورم و رکود جدی است» . بعد هم اضافه کرد که این همه که از بدبختیهای رژیم می‌گویند، از جمله برجام، تازه همه واقعیت نیست و «مقام معظم رهبری برای این‌که سوژه‌ای دست دشمنان ندهند، بسیاری از مسائل را به‌صراحت بیان نمی‌کنند» .
البته برخی می‌گویند این‌که وضعیت این‌طور است و گشایشی حاصل نشده به‌دلیل بدعهدی آمریکاست والا توافق که انجام شده و...
واقعیت این است که در این‌جا چند نکته اساسی و پایه‌یی هست که یادآوری آنها می‌تواند مسأله را بهتر روشن کند.
یکی این‌که تحریمها فقط مربوط به اتمی نبوده و مربوط به تروریسم و موشکی و دخالتهای منطقه‌یی بوده که رژیم هم از اینها دست برنداشته. یکی هم سال انتخابات آمریکاست که به‌خاطر منفوریت رژیم در جهان، هر دو حزب می‌دانند که برای رقابت با هم، باید هر چه بیشتر از رژیم فاصله بگیرند. اما پارامتر بسیار مهم دیگر، جبهه ضد رژیم است که در آمریکا شکل گرفته که شامل کنگره، رسانه‌ها، شخصیتهای با نفوذ سیاسی و افکار عمومی آمریکا، بر ضد رژیم است؛ که اجازه نمی‌دهد رژیم ضدایرانی آخوندی، با بند و بست و چوب حراج زدن به سرمایه‌های مردم ایران، خط خود را پیش ببرد. برای همین هست که دو روز پیش پاسدار شمخانی با سوز و گداز به‌خاطر این جبهه قدرتمند مدعی شد: «هرگز آمریکاییها (مجاهدین) را در لیست تروریستی قرار ندادند... (اما) به طبع جمهوری اسلامی ایران... در لیست تروریسم وزارت‌خارجه آمریکا قرار می‌گیرد... » .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر