جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۴, جمعه

نگرانی عفو بین‌الملل نسبت به جان زندانی سیاسی محمدصدیق کبودوند


نگرانی عفو بین‌الملل نسبت به جان زندانی سیاسی محمدصدیق کبودوند

نگرانی عفو بین‌الملل نسبت به جان زندانی سیاسی محمدصدیق کبودوند


سازمان عفو بین‌الملل روز پنجشنبه 13خرداد 95طی بیانیه‌یی با عنوان ”جان روزنامه‌نگار اشتباها زندانی شده در ایران به مویی آویزان است “نسبت به جان این زندانی سیاسی ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری وی شده است. در این بیانیه آمده است: «کبودوند به‌دلیل اعتصاب‌غذا به مدت حدوداً یک‌ماه در وضعیت بیماری شدید و نزدیک به مرگ قرار دارد».
جان لینچ، معاون بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل گفت: «محمدصدیق کبودوند به‌دلیل فعالیت قانونی حقوق‌بشری و روزنامه‌نگاری نزدیک به یک دهه را در زندان گذرانده است. این‌ موضوع که مقامات در حال ساختن پرونده‌یی جدید در نزدیکی تاریخ آزادی او هستند بیانگر آن است که آن‌ها در حال تلاش برای نگه‌داشتن این مدافع قاطع حقوق‌بشر در پشت میله‌های زندان هستند» .
وی تأکید کرد: «مقامات بایستی بازی با جان محمدصدیق کبودوند را متوقف کنند. به‌عنوان اولین قدم برای اصلاح این وضع نفرت‌انگیز، مقامهای رژیم ایران بایستی وی را از اتهامات وارده تبرئه کرده، سریعاً و بدون قید و شرط او را آزاد کنند» .
این مقام سازمان عفو بین‌الملل در پایان تصریح کرد: «مقامهای رژیم ایران قبل از این‌که تراژدی تلخی برای محمد صدیق کبودوند، خانواده او و در مقیاس بزرگتر جامعه حقوق‌بشری در داخل و خارج ایران رخ دهد، به این فهرست ناعدالتی‌ها پایان دهند. او از روز نخست نیز نباید زندانی می‌شد و مقامهای رژیم ایران بایستی همین حالا وی را آزاد کنند» .
لازم به یادآوری است محمد صدیق کبودوند روز سه‌شنبه چهارم خردادماه ۱۳۹۵ در شعبه ۲۸ بیدادگاه رژیم به ریاست قاضی دژخیم محمد مقیسه به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام! محاکمه شد.
وی از دهم تیرماه سال ۱۳۸۶ بازداشت و زندانی‌شده است. در بیدادگاه رژیم به ده سال حبس و از بابت تبلیغ علیه رژیم آخوندی از طریق ارتباط و مراوده با سازمانهای بین‌المللی حقوق‌بشر و ارتباط و مکاتبه با شخص کوفی عنان دبیرکل وقت سازمان ملل‌متحد و گفتگو با رسانه‌های عمومی به یک سال حبس، جمعاً به یازده سال حبس محکوم شد که در شعبه ۵۶ بیدادگاه تجدیدنظر استان تهران ده سال حبس از بابت تأسیس سازمان، مورد تأیید قرار گرفته و قطعی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر