جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۵, شنبه

کشته و مجروح شدن ۳برادر بر اثر انفجار مین


انفجار مین در سردشت

انفجار مین در سردشت


بر اثر انفجار یک مین بازمانده از جنگ ضدمیهنی در شهر سردشت، در روز پنجشنبه 13خرداد95، دو برادر کشته و برادر دیگر آنها به‌شدت زخمی شد.

خبرگزاری رسمی رژیم موسوم به ایرنا روز جمعه 14خرداد نوشت: «این انفجار زمانی به‌وقوع پیوست که این سه برادر، از اهالی روستای آلواتان، سوار بر یک دستگاه تراکتور در حال تردد بودند که ناگهان تراکتور آنها به روی مین رفته و دچار حادثه شدند».

مینهای خنثی نشده به‌جا مانده از دوران جنگ ضدمیهنی هشت ساله در غرب کشور تا کنون قربانیان زیادی گرفته است که اغلب از کودکان، کارگران و کشاورزان هستند و با وجود اعتراضات شهروندان هنوز اقدام موثری در پاکسازی این منطقه صورت نگرفته است.
لازم به‌یادآوری است که در ایران سالانه بیش از 15 تا 20هزار نفر بر اثر انفجار مین کشته و یا مجروح می‌شوند و مطابق آمار مرکز مین‌زدایی رژیم که در فروردین‌ماه سال گذشته ارائه شد ایران دومین کشور آلوده به مین در سطح جهانی است.

بیشتر بخوانید:
15اردیبهشت 95: به گزارش رسانه‌های حکومتی دختر جوان اهل روستای ورچک سردشت حین تردد در نواحی کوهستانی این منطقه با یک مین برخورد کرد. انفجار مین باعث شد تا وی از ناحیه پای راست مجروح و به بیمارستان منتقل شود. بر اساس اعلام نظر پزشکان به احتمال زیاد پای این دختر به سبب شدت جراحات قطع خواهد شد.

ایران دومین کشور آلوده به مین

رئیس سازمان بهزیستی رژیم در استان خوزستان اعتراف کرد: ایران دومین کشور آلوده به مین در جهان می‌باشد.

غلامرضا صدیق‌راد روز سه‌شنبه 10فروردین 95 در جلسه بررسی معلولیتهای ناشی از انفجار مین گفت: ”بر اساس آمارهای موجود، ایران بعد از اتمام جنگ از نظر وسعت آلودگی به مین، دومین کشور آلوده جهان پس از مصر است و در استانهای مرزی غرب کشور از جمله استان خوزستان در شهرستانهای آبادان، شوش، هویزه، خرمشهر و سوسنگرد طی 8سال جنگ در مساحتی حدود 2/4 میلیون هکتار، حدود 16 میلیون مین کار گذاشته شده است“.

خاطرنشان می‌شود نعمت الله نازپرورده از معاونان فرمانداری رژیم در قصرشیرین اعلام کرد سال گذشته در مجموع بر اثر ۳۵ مورد انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ در این شهرستان ۶ نفر کشته و ۳۱ نفر نیز مجروح شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر