جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۱۵, شنبه

آمریکا نگران یک طیف گسترده از فعالیتهای رژیم ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه است

جاستین سایبرل (هماهنگ کننده ضدتروریسم) :


جاستین سایبرل

جاستین سایبرل


جاستین سایبرل (هماهنگ کننده ضدتروریسم) آمریکا طی مصاحبه‌یی در رابطه با گزارش وزارت‌خارجه این کشور که رژیم ایران را هم‌چنان در صدر کشورهای حامی تروریست در جهان قرار داد گفت: «آمریکا به‌کار برای بهم زدن حمایت رژیم ایران از تروریسم ادامه می‌دهد. … هم‌چنانکه در گزارش آورده شده، رژیم ایران به ارائه حمایت از حزب‌الله و گروه‌های مختلف در عراق و در تمامی خاورمیانه ادامه می‌دهد».
وی افزود: «مقابله با فعالیتهای بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران و حمایتش از تروریسم یک عامل کلیدی از دیالوگ گسترده‌تر ما با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بود. ما همچنین همکاریهای خود را با شرکای خود در اروپا، آمریکای جنوبی و غرب آفریقا… برای مقابله با فعالیتهای گروه‌های متحد و مورد حمایت رژیم ایران مانند حزب‌الله گسترش داده‌ایم».
جاستین سایبرل در پاسخ به این سؤال که در گزارش وزارت‌خارجه آمریکا اشاره‌یی به حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی در یمن و شبه‌نظامیان در بحرین نشده است گفت: «بله در رابطه با فعالیتهای رژیم ایران در یمن نگرانی جدی وجود دارد. حمایت رژیم ایران از این گروهها، از جمله حوثی‌ها، برای ما از زاویه ادامه حمایت از فعالیتهای فرقه‌ای یک نگرانی است».
هماهنگ کننده ضدتروریسم آمریکا افزود: «همه ما نگران یک طیف گسترده از فعالیتهای رژیم ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه هستیم و این شامل مطمئناً حمایت آنها از برخی از این گروه‌های متحدشان، گروه‌های عواملشان که در عراق و بحرین و در بخشهای مختلف خلیج فارس فعالیت می‌کنند، می‌شود».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر