جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

مایکروسافت با پرداخت ۲۶.۲ میلیارد دلار "لینکدین" را می‌خرد


مدیران عامل مایکروسافت و لینکدین

مدیران عامل مایکروسافت و لینکدین


مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد لینکدین را به ارزش 26 میلیارد و 200میلیون دلار بخرد. پولی که میان این دو شرکت رد و بدل می‌شود کاملاً نقد است و هر سهم لینکدین به ارزش ۱۹۶ دلار خریداری شده است.

به گزارش سایت 'دیجی کالا' ، مایکروسافت می‌گوید لینکدین برند و استقلالش را حفظ می‌کند. علاوه بر این، «جف وینر»، مدیر عامل فعلی آن، سمتش را حفظ می‌کند و مستقیماً به «ساتیا نادلا» گزارش می‌دهد.

نادلا می‌گوید:“تیم لینکدین کسب و کار فوق‌العاده‌ای را با هدف ایجاد ارتباط در دنیای حرفه‌ای گسترش داده است. ما با همکاری یکدیگر می‌توانیم رشد لینکدین و مایکروسافت آفیس ۳۶۵ را با سرعت بیشتری پیش ببریم چرا که می‌خواهیم هر شخص و سازمان در این سیاره را توانمند کنیم“. مایکروسافت می‌خواهد تا اواخر سال میلادی جاری این شرکت را تصاحب کند. مفاد این قرارداد هم مورد تأیید هیأت مدیره‌ی هر دو شرکت قرار گرفته است.

از زمان مدیریت ساتیا نادلا، این اولین بار است که مایکروسافت یک شرکت مهم و بزرگ را خریداری می‌کند. کاملاً مشخص است که این اقدام هم از نظر ارزش مالی و هم از لحاظ دستاوردهای لینکدین برای این شرکت، اهمیت زیادی دارد. بیش از ۴۳۳ میلیون نفر در سراسر جهان از این شبکه‌ی اجتماعی برای پیدا کردن شغل، برقراری ارتباط با همکاران قدیمی و غیره استفاده می‌کنند. تعداد زیادی از کاربران لینکدین برای اشتراک سرویس پریمیوم این سایت هم هزینه می‌کنند.

مایکروسافت نمی‌گوید که دقیقاً از تصاحب لینکدین چه هدفی دارد، اما حدس می‌زنیم که این پلتفرم می‌تواند برای حضور مایکروسافت در شبکه‌ی اجتماعی نقشی کلیدی بازی کند. مایکروسافت در مراحل اولیه‌ی پیدایش فیس‌بوک هم در آن سرمایه‌گذاری کرد، اما با این حال این شرکت نتوانسته با موفقیت وارد تجارت شبکه‌های اجتماعی شود. چهار سال پیش مایکروسافت ۱٫۲ میلیارد دلار برای شبکه‌ی اجتماعی «یامر» سرمایه‌گذاری کرد، اما این کسب و کار آن‌طور که مایکروسافت انتظار داشت رونق نگرفت. این شرکت سازنده‌ی نرم‌افزار می‌خواهد ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه امشب کنفرانسی برگزار کند تا درباره‌ی تصاحب لینکدین حرف بزند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر