جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ تیر ۷, دوشنبه

تنشها پس از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا


خروج انگلستان از اتحادیه اروپا

خروج انگلستان از اتحادیه اروپا


نگرانیها در مورد خروج انگلستان از اتحادیه اروپا هم‌چنان ادامه دارد. بنا‌به گزارشهای منتشر شده، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است به لندن سفر کند. گفته می‌شود محور گفتگو و تبادل نظر درباره خروج انگلستان از اتحادیه اروپا و تبعات آن خواهد بود. وی قرار بود به رم سفر کند. اما مقامهای نزدیک به جان کری گفته‌اند، با توجه به اهمیت همه‌پرسی اخیر انگلستان و نتیجه آن، وزیر خارجه آمریکا پس از ایتالیا به بلژیک و انگلستان نیز سفر خواهد کرد.
از سوی دیگر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، تأکید کرده‌اند که این دو کشور بر سر مدیریت بحران عواقب خروج انگلستان از اتحادیه اروپا با یکدیگر تفاهم کامل دارند. فرانسوا اولاند گفته است در صورت عدم تفاهم خطر تفرقه، منازعه و عدم هماهنگی وجود دارد.
همزمان یازده نفر از اعضای دولت سایه انگلستان، از حزب کارگر در مخالفت با جرمی کوربین، رهبر حزب، از عضویت در کابینه استعفا دادند. مخالفان وی، کوربین را به کم کاری، در زمینه تشویق رأی دهندگان، برای رأی به باقی ماندن کشور در اتحادیه، متهم می‌کنند..
از سوی دیگر به‌دنبال افت شدید پوند در بازارهای جهانی، جورج اوزبورن، وزیر دارایی انگلستان، گفته است که این کشور از موضعی قوی در مقابله با تحولات آینده برخوردار است. وی طی بیانیه‌یی تأکید کرد در حال حاضر نیازی به ارائه بودجه اضطراری وجود ندارد. وی افزود نتیجه همه‌پرسی آنچه که وی می‌خواسته نبوده است اما تأکید کرد که مردم انگلستان راه را پیش روی ما گذاشته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر