جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۵, شنبه

گزیده یی از ادبیات اقتصادی رژیم آخوندی؛ محشر کبری

گزیده یی از ادبیات اقتصادی رژیم آخوندی؛ محشر کبری
از ایامی که خمینی دجال، می گفت ”اقتصاد مال خر است“، بیش از سی سال می گذرد و از آن استاد و امام دین فروشان، فارغ التحصیلانی به جامعه بشری عرضه شده است که کوچکترین آثار و محصولاتشان، کشف و نشر واژه ها، نماد ها، استعاره ها و ترم هایی ست که بیانگر توصیف و تشریح و تبیین حوزه ای است که هرکدامشان مشغول خدمات رسانی به خلق خدا هستند!

در همان حوزه اقتصادکه امروزه، همان حمار بیچاره، پای درگل شده است، سیلی از تعابیر و اصطلاحات در شرح حال و روزش گفته می شود که خواندن گوشه ای از آن، رژیم ولایت فقیهی که اصرار داشت ”مطلقه“ هم باشد رابه پرتگاه ” نیستی“، بسیار نزدیک می بیند:

«فساد اقتصادی اکنون خرخره کشور را گرفته است» (اکبر ترکان -فرارو 21/2/91)

«در اقتصاد کشور سال هاست که سه مشکل عمده خودنمایی می کند، این ” ثلاثه منحوسه که عبارتند از رقم بالای معوقات بانکی، افزایش بیکاری و رکود واحدهای تولیدی، در واقع هر سه، ”زادگان بدشگون و نامیمون“ سیاست نابخردانه اقتصادی است...در اقتصاد کشور چه ”زلزله سهمگینی“ رخداده و چگونه عده بسیار زیادی از گردونه عمل حذف شده اند، ... حال مدیران و صاحبان واحد تولیدی که در همین ”کشور زلزله زده“ و همین بازار بی پشتوانه فعالیت می کنند و بعضا قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود هم نیستند،... ”در واقع عملکرد سیستم بانکی به گونه پزشکی است که بیمار را به جرم بیمار بودن، از دارو محروم کرده است؛“... ”آن هم ابتلا به بیماری که اپیدمی شده و مصونیت از آن تقریبا غیرممکن است“....مقررات زدایی جهت اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی، باید و می تواند حکم انسولین را در این دیابت اقتصادی ایفا کند، ... ”نوشدارویی“ که امید است دیر نشده باشد...سیستم بانکی ”ساز ناکوکی“ شده است در مجموعه دولت که باعث شکل گیری ”دیکتاتوری“ حاصل رکود اقتصادی و ورشکستگی تولید شده است... ”تالی فاسد“ این رکود، زایل شدن رغبت نسل جدید به مقوله تولید است و اگر این فرهنگ،”فرهنگ تولید گریزی“ نهادینه شود که شاید تاکنون نیز شده باشد، آن گاه به جای رکود با ”فاجعه“ رو به رو خواهیم بود... ”اقتصاد کشور ورطه یی است که با قطره یی، آب از سر می گذرد“...سیاست های غلط اقتصادی که ”عواقب هولناکی“ برای کشور داشته...البته پیش از درمان این ”دیکتاتوری“ و احیای مجدد روح حمایتی بانک از تولید، کماکان ”خطر عقیم ماندن“ هر تدبیری بالقوه حس می شود... تولیدکنندگانی که به امید بهبود اوضاع تاکنون از” گردباد حوادث“ رسته اند، نمیتوانند بیش از این مقاومت کنند و به ”کام نیستی درخواهند غلتید“».( روزنامه حکومتی تعادل- سایت حکومتی اقتصاد ایرانی-19/2/95)

«رابطه ”اقتصاد بیمار“ با سوداگران بدون کار...”اقتصاد ایران در چرخه معیوبی در حال گردش است“... حالا وقتی یک ”اقتصاد نابسامان“، نمی‌تواند این مهم را انجام دهد، برای سوداگران، دلالان و رانت خواران این فرصت ایجاد می‌شود... ».(جهان نیوز22/2/95)

«”چرا اقتصاد ایران در سراشیبی ورشکستگی کامل گام برمی دارد“؟ ...”اقتصاد نحیف“ ایران برای جذب سرمایه های خارجی و راه اندازی ”کارخانجات ورشکسته“ است».....(سایت اطلاعات.نت)

«وزیر امور اقتصادی و دارایی پرداخت سودهای ۱۹تا ۲۰درصدی به سپرده‌های سه و شش ماهه را موجب ”ورشکستگیبانک‌ها“ دانست». ( اقتصاد ایران آنلاین-29/2/94)

«”اقتصاد ایران درحال چرت زدن است“... ”10 موسسه و بانک ورشکسته داریم“ ».(تسنیم-3/9/94)

«مشکل تورم در اقتصاد ایران ساختاری و نهادی است».( اسداله عسگراولادی-9/6/94 سایت حکومتی ایرانجیب)

«شش ویژگی یک بنگاه ورشکسته در ایران... ”ورشکستگی هر فعال اقتصادی“ اعم از حقیقی یا حقوقی ”پایان عمر اقتصادی“ او خواهد بود... ».(اقتصادنیوز2/11/94)

«بنگاه‌های اقتصادی ورشکستگی را بپذیرند و به صراحت وضعیت خود را اعلام کنند“: گفت‌وگو با عضو هیات‌مدیره خانه صنعت و معدن ایران:”بنگاه‌های صنعتی ایران عادت به ورشکستگی کردند“...”ترس بنگاه‌های ورشکسته از بی‌آبرویی“».(اقتصادنیوز25/11/94)

مشاور ارشد روحانی: «بسیاری از بانک های فعال کشور ورشکسته اند». (خبرآنلاین17 آذر 1393)

اکبر ترکان در گفتگو با فرارو 21/2/91: «فساد اقتصادی اکنون خرخره کشور را گرفته است“... ”ریشه فساد اقتصادی در ایران، انتخابات است”... ”فساد سه هزار میلیارد تومانی“... ”مسئله اصلی کنونی کشور فساد اقتصادی است“...».

احمد توکلی نماینده مجلس در دی 1394 در تسنیم درباره ”فساد سیستمی در ایران“ هشدار داد و گفت: «مهم‌ترین خطر پیش روی جمهوری اسلامی فساد اقتصادی است که می‌تواند به اسقاط نظام نیز منجر شود.“...»

در پایان این مختصر و در آستانه سیصدمین سالروز تولد آدام اسمیت(۵ژوئن ۱۷۲۳)فیلسوف اخلاق گرا ( چه شباهتی به خمینی داشته!) اسکاتلندی در دوران روشنگری که از او به عنوان پیش‌گام در اقتصاد سیاسی و «پدر علم اقتصاد مدرن»و از نظریه‌پردازان اصلی نظام سرمایه‌داری مدرن یاد می‌شود، یادی کنیم که در نخستین کتاب مدرن علم اقتصاد و شاهکار او، تمثیل”دست نامریی“ را به کار ُبرد و برای نزدیک به 300 سال آوازه عامی و متخصص شد! اما تمثیلاتی در باره اقتصاد رژیم خمینی بکار می رود که برای 300 سال آینده درس عبرت همگان خواهد شد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر