جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۵, شنبه

عملیات رزمندگان سوریه و تسلط بر دو منطقه در شمال و غرب حلب


محمد علوش

محمد علوش


محمد علوش مذاکره‌کننده ارشد هیأت مذاکرات سوری در گفتگو با تلویزیون الجزیره پیش‌بینی کرد که برای تغییر تعادل قوا، جریانهای جدیدی از گروه‌های اپوزیسیون در شمال این کشور ظهور می‌کند. وی گفت: «اپوزیسیون سوریه هم‌چنان مقاومت می‌کند و توان به‌دست گرفتن مجدد ابتکارعمل را دارد» .
محمد علوش افزود: «جنگ در سوریه افتخارآمیز است و اگر مردم سوریه را برای مقابله با نظام به‌حال خود رها می‌کردند، موضوع در سال 2013 تمام شده بود، اما دخالتهای خارجی و اعزام یگانهای زرهی توسط رژیم ایران به رژیم توان تجدید قوا و تحقق برخی پیشرویها را داد» .
مذاکره کننده ارشد هیأت مذاکرات سوری تأکید کرد «رژیم و متحدانش بایستی توجه کنند که سوریها به زد و بندهای سیاسی و پروژه‌های آنها در مقابل حفاظت از جانشان تن نخواهند داد» .
الجزیره افزود: «اظهارات محمد علوش همزمان با پیشروی اپوزیسیون سوریه در حومه جنوبی حلب و همچین مقابله با برخی حملات نیروهای رژیم سوریه و متحدان او برای اعمال محاصره مناطق تحت کنترل اپوزیسیون در شهر حلب از سمت غرب صورت می‌گیرد» .
الجزیره به‌نقل از رزمندگان سوریه در روز جمعه گزارش داد: «بیش از پنجاه سرباز از ارتش کلاسیک سوریه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در مقابله با حمله گسترده زمینی از سه محور روی حلب کشته است و کنترل کامل اردوگاه حندرات و محله الراشدین در شمال و غرب حلب را مجدداً به‌دست گرفته است» .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر