جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

مقام صندوق بین‌المللی پول از رژیم خواست سیستم بانکی خود را اصلاح کند


دیوید لیپتون

دیوید لیپتون


به گزارش خبرگزاری بلومبرگ دیوید لیپتون، مدیر اجرایی کرستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول خواستار اصلاح سیستم بانکی رژیم ایران شد.
وی روز سه‌شنبه28اردیبهشت گفت: «اگر رژیم ایران بخواهد دوباره به اقتصاد جهانی وصل شود، باید با مشکلات سیستم بانکی خود، از جمله پولشویی و قانون مالی تروریسم برخورد کند» .
لازم به یادآوری است پیش از این تایمز مالی به‌نقل از بانکداران اروپایی نوشت: «رژیم ایران چالشهای متعددی برای بانکها، علاوه بر چشم‌انداز نقض تحریمهای آمریکا، ایجاد کرده است. از جمله خطر پولشویی، تأمین مالی تروریسم و جرایم مالی در حکومتی که سالهای سال در خارج از شبکه مالی بین‌المللی بوده است» .
همچنین رویتر گزارش داد: بانکهای بزرگ اروپایی که تا کنون به‌خاطر نقض تحریمها جرایم سنگینی را پرداخته‌اند نسبت به معامله و روابط تجاری با رژیم ایران بدبین هستند.
رئیس بانک استاندار چارتر پس از ملاقات با جان کری گفت: این بانک در آینده با رژیم ایران و با کسانی که به هر شکلی با این رژیم دارای روابط تجاری هستند، معامله نخواهد کرد.
رؤسای برخی دیگر از بانکهای بزرگ نظیر سوسیته ژنرال فرانسه نیز اعلام کردند: هنوز موضوعات حل نشده زیادی فیمابین باقی مانده است و هیچ انگیزه‌ای برای معامله با رژیم ایران ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر