جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۸, سه‌شنبه

اعدام جنایتکارانه ۱۳زندانی در یک‌روز


اعدام، ابزار سرکوب آخوندها

اعدام، ابزار سرکوب آخوندها


رژیم جنایتکار آخوندی صبح امروز 28اردیبهشت95 سیزده زندانی را در شهرهای ارومیه، یزد و مشهد بدار آویخت، یکی از اعدام شدگان ساعت 7صبح در شهر مشهد در میدان مفتح واقع در انتهای سی متری طلاب در ملأعام بدار آویخته شد.

زندانیانی که در ارومیه اعدام شدند عبارتند از:
۱- ناجی کیوان، اهل ارومیه
۲- نادر محمدی، اهل ارومیه
۳- علی شموگردیان، اهل ارومیه
۴- عزیز نوری‌آذر، اهل ارومیه
۵- فریدون رشیدی، اهل ارومیه
۶- حیدر امینی، اهل سلماس

سه نفر از زندانیانی که در یزد اعدام شدند رژیم آخوندی از آنها بنامهای چ ـ‌ ر، الف ـ‌ ص و الف – ب برده شده است.
همچنین صبح امروز دست‌کم پنج زندانی از بند ۳ و ۴ زندان مرکزی ارومیه جهت اجرای حکم ضدانسانی قصاص و اعدام به سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شده‌اند.

گسترش اعدامها به‌ویژه در ملأعام به‌منظور ایجاد فضای رعب و وحشت و جلوگیری از خیزشهای اجتماعی است. خاطرنشان می‌شود، روز یکشنبه 26اردیبهشت کاظم جلالی عضو مجلس رژیم نسبت به این خیزش هشدار داده و طی سخنانی در مجلس ارتجاع گفت: «همه باید هوشیار باشیم که آستانه تحمل مردم مستضعف پابرهنه در حال پایین آمدن است» .

 محمد جواد لاریجانی تئوریسین شکنجه و شلاق و سنگسار نیز روز دوشنبه 27اردیبهشت در یک گردهمایی در مورد نقش دادسراها با اعتراف به افزایش اعدامها تحت عنوان ”تعداد بهمن وار اعدام“نسبت به انزوای بین‌المللی به‌دلیل این اعدامها ابراز نگرانی کرد.
وی گفت: «در کشور ما به علت این‌که قانونی داریم که مجازات اعدام را در سطح نسبتاً زیادی در خصوص مواد مخدر تجویز می‌کند وضعیت به‌گونه‌یی شده که از نظر تعداد اعدامها دومین یا سومین کشور به‌شمار می‌رویم» .
لاریجانی افزود: «امروز حکم قصاص که یک حکم نورانی است در زیر تعداد بهمن وار اعدام محکومان مواد مخدر زیر سؤال رفته و این برای نظام ما مناسب نیست و باید قانون را بازنگری کنیم» .

لازم به یادآوری است نهادهای ناظر می‌گویند روند صدور احکام اعدام در ایران در یک دهه گذشته رو به افزایش بوده و از ۹۹ مورد در سال ۲۰۰۴ به هزار مورد در سال ۲۰۱5 رسیده است.
خاطرنشان می‌شود عفو بین‌الملل کانادا روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت طی بیانیه‌یی از رژیم آخوندی خواست، اعدام ۴۹ نوجوان را متوقف کند. در بیانیه عفو بین‌الملل کانادا که منتشر شده آمده است: «رژیم ایران دارای وضعیت شرم‌آور در جلوداری جلادی اعدام نوجوانان در جهان است» .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر