جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ فروردین ۱۹, پنجشنبه

«دو سر طلا شدن» نظام بر سر «دو راهی تسلیم یا تحریم»




یکی از جبهه‌های جنگ باندی در درون رژیم آخوندی، حول تحریمها شکل گرفته است؛ این‌که آیا تحریمها در دوران پسابرجام، برداشته شده یا نه و این‌که اصلاً کم شده یا نه؟
با نگاهی به اظهارات اخیر مقامات دولت آمریکا از رئیس‌جمهور تا سخنگو و مقامهای مختلف وزارت خارجه، می‌بینیم که اگر آن‌طور که عناصر باند خامنه‌ای می‌گویند، نگوییم تحریمها شدیدتر شده، دست‌کم تا آنجا که به آمریکا و تحریمهای بانکی -که مؤثرترین نوع تحریمهاست- برمی‌گردد، تحریمها و نظام تحریمی تغییر جدی نکرده و هم‌چنان، در بانکهای آمریکا و مؤسسات مالی این کشور به روی رژیم قفل است. «مارک تونر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت، ایران نمی‌تواند از نظام مالی و بانکی آمریکا در مبادلات تجاری خود استفاده کند… برخی بانکهای بین‌المللی به علت فشار آمریکا و ترس از جریمه‌های سنگین از معامله با اشخاص و مؤسسات ایران خودداری می‌کنند» (تلویزیون رژیم – 17فروردین 95).
همچنین تلویزیون رژیم گزارش کرد: «واشینگتن بار دیگر تأکید کرد، اجازه نمی‌دهد ایران به نظام مالی آمریکا دست یابد… چند مقام آمریکایی هم بار دیگر ایران را به فعالیتهای بی‌ثبات‌کننده متهم کردند و از تحریم ایران سخن گفتند» (17فروردین 95).
با توجه به قطع مبادلات دلاری رژیم و از آنجا که 80درصد مبادلات مالی و پولی با دلار است، می‌توان به علت آه و ناله‌های خلیفه ارتجاع در سخنرانی‌اش در اولین روز سال در مشهد پی برد. از جمله آنجا که گفت: «معاملات بانکی ما هم‌چنان دچار مشکل است، باز گرداندن ثروتهای ما در بانکهای آنها دچار مشکل است. معاملات گوناگون تجاری که احتیاج به دخالت بانکها دارد، دچار مشکل است. وقتی دنبال می‌کنیم، تحقیق می‌کنیم می‌گوییم چرا این‌جور است؟ معلوم می‌شود از آمریکاییها می‌ترسند. آمریکاییها گفتند که ما تحریمها را برمی‌داریم، روی کاغذ هم برداشتند، اما از طرق دیگر، طوری عمل می‌کنند که اثر رفع تحریم، مطلقاً به‌وجود نیاید و تحقق پیدا نکند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر