جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۷ تیر ۱۵, جمعه

اعتراض چین به رژیم ایران به‌خاطر تهدید به بستن تنگه هرمز

لينك به منبع:

  • 1397/04/15
هشدار یک مقام چینی به رژیم ایران
هشدار یک مقام چینی به رژیم ایران
خبرگزاری رویترز در تاریخ ۱۵تیر ۹۷به‌نقل از یک مقام چینی نوشت: یک دیپلومات ارشد چینی در روز جمعه گفت که رژیم ایران باید تلاش بیشتری برای تضمین ثبات در خاورمیانه از طریق همراهی با همسایگان خود انجام دهد. اظهارات این مقام چینی در حالیست که سپاه پاسداران رژیم هشدار داد که آنها ممکن است جلوی جریان محموله‌های نفت را از تنگه هرمز بگیرند، و تهدید به بستن تنگه هرمز کردند.

عواقب بستن تنگه هرمز برای کشورهای منطقه
عربستان‌سعودی، عراق و کویت از مهم‌ترین تامین‌کننده‌های نفت چین هستند در حالی که قطر گاز طبیعی مایع به چین را تأمین می‌کند، بنابراین هر گونه بستن این تنگه عواقب جدی برای اقتصاد آن خواهد داشت.
اما در حالی‌ که چین روابط نزدیکی با ایران دارد، پکن باید با کشورهای عربی مانند عربستان‌سعودی با دقت گام بردارد.


تهدید به بستن تنگه هرمز ترس از تحریمهای نفتی آمریکا
آخوند حسن روحانی، رئیس‌جمهور رژیم ایران، و برخی فرماندهان ارشد نظامی تهدید کرده‌اند که در صورت تلاش واشینگتن برای متوقف کردن صادرات نفت تهران، جریان عبور و مرور محموله‌های نفتی را از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس قطع خواهند کرد.
وزیر امور خارجه چین، چن شیادونگ، در پاسخ به سؤالی در مورد تهدید رژیم ایران مبنی بر بستن این تنگه گفت: چین و کشورهای عربی ارتباطات نزدیکی درباره صلح خاورمیانه از جمله مسأله ایران دارند.


تهدید به بستن تنگه هرمز و نارضایتی چین به رژیم ایران
چین در بریفینگ مطبوعاتی خود که قبل از اجلاس هفته آینده در پکن بین چین و کشورهای عربی برگزار خواهد شد، گفت: چین به‌طور مداوم معتقد است که کشور مربوطه [ایران] باید بیشتر به نفع صلح و ثبات در منطقه کار کند و با همکاری با دیگران از صلح و ثبات در آنجا حفاظت کند.


تهدید به بستن تنگه هرمز چرا؟
باید دید چرا در حالیکه رژیم ایران تحت تحریمها و نا آرامیهای اجتماعی در داخل کشور به‌شدت آسیب پذیر است صحبت از بستن تنگه هرمز می‌کند. ایالات متحده آمریکا بعد از بیرون کشیدن از تواقق اتمی (برجام) در ماه مه در نظر دارد که تحریمهای اقتصادی شدیدی را علیه رژیم ایران اعمال کند و سایر کشورها و شرکتها در سراسر جهان را تشویق می‌کند که به آن بپیوندند.
برایان هوک مدیر طراحیهای سیاسی در وزارت‌خارجه آمریکا گفت: « هدف ما در رابطه با تحریمهای نفتی این است که فشار را بر روی رژیم ایران افزایش دهیم تا درآمد آن از قٍبل نفت را به صفر برسانیم. ما در تلاش برای به حداقل رساندن اختلال در بازار جهانی هستیم. ما مطمئنیم که ظرفیت کافی برای تولید نفت ذخیره جهانی وجود دارد».
برایان هوک همچنین گفت تا کنون۵۰شرکت بین‌المللی قول داده‌اند که از ایران بیرون بکشند.

کاهش تولید نفت رژیم و بازگشت به شرایط تحریمهای قبل از برجام
بر اساس پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی IEA، تولید نفت ایران با بازگشت تحریمها علیه رژیم ایران تا پایان سال آینده میلادی به یک میلیون و پانصد هزار بشکه در روز سقوط می‌کند.
بر اساس پیش‌بینی‌های این آژانس بین‌المللی... در صورت تحقق این پیش‌‌بینی، تولید نفت ایران به زحمت برای تأمین نیاز داخلی کشور کفایت خواهد کرد.
آژانس بین‌المللی انرژی، همچنین پیش‌بینی کرده است که در نتیجۀ تحریمهای جدید ایالات متحده آمریکا، کاهش صادرات نفت ایران مشابه دورۀ مجازاتهای پیشین (قبل از برجام) خواهد بود به همین خاطر این نهاد پیش‌بینی کرده است که کشورهای خاورمیانه عضو اوپک (برای کنترل قیمت نفت) به‌زودی تولید روزانۀ نفت خود را به میزان یک میلیون و صد هزار بشکه در روز افزایش خواهند داد. (جزییات بیشتر)

تحریمهای نفتی - آمریکا تنگه هرمز بسته نخواهد شد
خبرگزاری آسوشیتدپرس ۱۳تیر، در پی تهدید ضمنی حسن روحانی، رئیس‌جمهور رژیم ایران به بستن تنگه استراتژیک هرمز در خلیج‌فارس، ارتش ایالات‌متحده بار دیگر تعهد خود را مبنی بر باز‌نگه‌داشتن تنگه خلیج‌فارس برای تردد تانکرهای سوخت تکرار کرد.


مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر