جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ خرداد ۹, یکشنبه

اعتراض اپوزیسیون سوریه به سکوت جامعه جهانی در مورد جنایات رژیم ایران، روسیه و رژیم اسد


نصر الحریری از اعضای ائتلاف ملی سوریه

نصر الحریری از اعضای ائتلاف ملی سوریه


نصر الحریری از اعضای ائتلاف ملی سوریه می‌گوید: «امروز باید یک فعالیت نظامی و سیاسی و دیپلوماتیک و مطبوعاتی بزرگ برای پرتاپ انقلاب سوریه به جلو و بر هم زدن تعادل‌قوا در زمین داشته باشیم تا پروژه رژیم ایران را در منطقه به شکست بکشانیم. »
وی افزود: جامعه جهانی در مورد تمامی مسائل از جمله موضوعات انساندوستانه، در سوریه سکوت کرده است. جامعه جهانی می‌بیند که رژیم اسد از چشم‌پوشی جامعه جهانی برای ممانعت از ورود کمکهای انسانی به سوریه استفاده می‌کند. به‌لحاظ نظامی هم جامعه جهانی می‌بیند که رژیم اسد، آتش‌بس را در تمامی مناطق جغرافیایی سوریه نقض می‌کند و هیچ عکس‌العملی هم وجود ندارد. در نتیجه این فضا مطلقاً برای شرکت در دور جدید گفتگوها تشویق کننده نیست. ... به همین خاطر استفان دمیستورا کسی را هم برای دور آینده گفتگوها دعوت نکرده زیرا او بیشتر از هرکس دیگری می‌داند که شرایط انسانی و شرایط صحنه، مطلقاً برای برگزاری دور جدید گفتگوها کمک کننده نیست و هیچ‌گونه کمکی به موفقیت دور جدیدی اگر باشد، نخواهد کرد.
ما باید دو مسأله را از هم جدا کنیم یکی عدم توان جامعه جهانی و عجز آن در تحقق مسأله انسان‌دوستانه یا توقف اعمال خصمانه اسد و یا حتی در مسیر سیاسی و دیگری این‌که جامعه جهانی از وضعیت خطرناک و بحرانی انسان‌دوستانه و آثار وحشتناک و جنایت‌بار ناشی از هدف قرار دادن شهروندان در تمامی شهرها و شهرکها و روستاهای سوریه توسط رژیم اسد با هدف مقهور کردن و مطیع ساختن اپوزیسیون که مردم به‌پاخاسته سوریه را نمایندگی می‌کند، استفاده می‌کند تا اپوزیسیون به راه‌حلهای سیاسی که با اهداف انقلاب مردم سوریه در تعارض است، تن بدهد. ...
... انقلاب سوریه وارد ششمین سال خود شده است. تا کی ما باید به آلترناتیو فکر کنیم در حالی‌که روسها تمامی نیروی نظامی خود را به‌کار گرفته‌اند. رژیم ایران تمامی عناصر سپاه پاسداران و نیروهای ویژه ارتش را به‌کار گرفته که در تمامی جبهه‌های سوریه می‌جنگند. امروز باید یک فعالیت نظامی و سیاسی و دیپلوماتیک و مطبوعاتی بزرگ برای پرتاب انقلاب سوریه به جلو و بر هم زدن تعادل‌قوا در زمین داشته باشیم تا پروژه رژیم ایران را در منطقه به شکست بکشانیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر