وال ستریت ژورنال در گزارشی می‌نویسد: «تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران تا چند ماه دیگر برقرار خواهد شد».
وال ستریت ژورنال می افزاید:‌ «شرکت‌های جهانی حمل و نقل دریایی، از هم‌اکنون از ایران بیرون می‌کشند. بزرگ‌ترین خطوط کشتی‌رانی جهان یعنی مرسک‌لاین دانمارک و ام.اس.سی. مستقر در سوئیس گفتند، محموله‌های عمومی خود را کاهش می‌دهند؛ صاحبان تانکر نیز گفته‌اند که قصد دارد کشتی‌هایشان را به دیگر کشورهای تولیدکننده نفت در خاورمیانه یا شمال آفریقا منتقل کنند».
سورن سکو مدیر اجرایی مرسک گفت: «اگر تحریم‌های آمریکا همان‌طور که قصدش را دارند، به‌طور تمام‌عیار از راه برسد، به‌نظرم هیچ خط کشتی‌رانی که در سطح جهانی فعالیت می‌کند، قادر نخواهد بود با رژیم ایران تجارت کند».
وال استریت ژورنال در گزارش خود می‌افزاید: «صاحبان کشتی در بخش اپراتورهای تانکری در چین که هم‌اکنون روزانه حدود ۶۵۰ هزار بشکه نفت خام ایران را می‌خرند گفتند، انتظار دارند میزان صادرات نفت خام از ایران، کم‌تر از نصف بشود. یک مقام ارشد شرکت دولتی حمل و نقل نفت چین، گفت: «ما نمی‌خواهیم ریسک هیچ‌گونه نقضی را بپذیریم؛ چرا که بخش عمده‌یی از تجارت حمل و نقل نفت ما، بین آمریکا و شرق دور است».
هم‌چنین یک مشاور کشتی‌رانی مستقر در نیویورک که با برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشتی‌رانی دنیا کار می‌کند، تأکید کرد: «تحریم‌های ایالات متحده فضای بسیار پرچالشی را برای صاحبان کشتی ایجاد خواهد کرد... آنها در صورت انتقال نفت ایران یا محموله‌های دیگر، می‌توانند در لیست سیاه قرار گیرند و جریمه و از معامله با آمریکا منع شوند. این کار، ارزش ریسک‌کردنش را ندارد».