جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۷ فروردین ۸, چهارشنبه

اعتراف وزیر کشور کابینه آخوند روحانی: ویژگی اعتراضها، ابعاد وسیع آن بود. ظرف یکی دو شب به 100شهر رسید

لينك به منبع:


  • 1397/01/08
قیام مردم ایران در دیماه 96
قیام مردم ایران در دیماه 96
رحمانی فضلی وزیر کشور کابینه آخوند روحانی به ابعاد گسترده قیام دی ماه اعتراف کرد و گفت:‌ ویژگی این اعتراض‌ها، ابعاد وسیع آن بود. ظرف یکی دو شب به 100شهر رسید و در 42شهر، درگیری داشتیم. به این معنا که شیشه شکستند؛ آتش زدند. ویژگی بعد این بود که رسانه‌های خارجی و برخی دول آشکارا موضعگیری کردند.
وی که با روزنامه حکومتی ایران مصاحبه کرد افزود:‌ اعتراض‌های دی ماه بیش از هر چیز «اجتماعی» و حاصل «انباشت نارضایتی»‌هایی است که هر جا فرصت بروز پیدا کند، علنی می‌شود.
رحمانی فضلی گفت:‌ در جریان اعتراض‌ها حدود 5هزار نفر بازداشت شدند؛ حدود 900نیروی انتظامی مضروب و مجروح شدند
وی افزود:‌ یکی از این تحولات در حوزه رسانه است که در حوادث اخیر سخت با آن مواجه بودیم. مشاهده می‌کردیم وقایع سر صحنه به‌صورت زنده پخش می‌شد. خبرها پخت و پز می‌شد؛ فوری به کلیپ تبدیل می‌شد و نشان می‌داد کار یک یا 2نفر یا حتی 10نفر نبود. معلوم بود تحریریه‌ای بزرگ با همه امکانات بر این موضوع تمرکز کرده است
وزیر کشور کابینه آخوند روحانی با نگرانی از تکرار قیام گفت:‌ باید واقعاً عبرت بگیریم، اما به‌نظرم خیلی‌ها عبرت نگرفتند. باید عبرت بگیریم و به مردم احترام بگذاریم. خواست‌های مردم را در جایگاه خود بشنویم و همت‌مان را بر این بگذاریم که پاسخ مناسب بدهیم.
وی افزود:‌ تفاوت این اعتراض‌ها با اعتراض‌های سال 88خیلی زیاد بود؛ اعتراض‌های 88در تهران بود، سیاسی بود و کاملاً جناحی.... اما اعتراض‌های دی ماه در 100شهر بود؛ معلوم نبود لیدرها چه کسانی هستند؛ موضوع اعتراض، سیاسی صرف نبود و در 40شهر به خشونت تبدیل شد. خیلی با سال 88فرق می‌کرد. از یک جنس نبود. در مواجهه با این اعتراض‌ها نخستین تصمیم ما این بود که مردم نپیوندند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر