جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ آذر ۲۴, جمعه

آرژانتین: افشای بند و بست رژیم برای فراری دادن سران حکومت آخوندی از احکام انترپل

لينك به منبع:
افشای بند و بست رژیم برای فراری دادن سران حکومت آخوندی از احکام انترپل

افشای بند و بست رژیم برای فراری دادن سران حکومت آخوندی از احکام انترپل


در پی صدور احکام دستگیری رئیس‌جمهور قبلی آرژانتین به‌خاطر تبانی در لاپوشانی نقش رژیم آخوندی در انفجار تروریستی بوینس ایرس و بالا گرفتن این پرونده، زد و بند رژیم برای رفع احکام انترپل و در بردن عاملان جنایت بیش‌از‌پیش افشا می‌شود.

رسانه‌های آرژانتین نامه جواد ظریف به وزیر خارجه این کشور را فاش کردند که طی آن وزیر خارجه حکومت آخوندی اذعان کرده است، هدف رژیم از امضای یادداشت تفاهم با دولت قبلی آرژانتین، رفع احکام انترپل علیه بالاترین سرکردگان رژیم به‌خاطر نقششان در عملیات تروریستی بو‌ئنوس آیرس بوده است.

در این نامه به تاریخ 4نوامبر 2017 (13آبانماه) جواد ظریف خطاب به وزیر خارجه آرژانتین، می‌نویسد:‌ بلافاصله پس از امضای یادداشت تفاهم، وزرای خارجه وقت (نظام) ایران و آرژانتین در اجرای بند 7یادداشت تفاهم با ارسال نامه مشترک به دبیرکل سازمان اینترپل... ، از سازمان اینترپل خواستند تا الزامات آن سازمان نسبت به پرونده آمیا خاتمه یابد. در همین ارتباط وزیر خارجه آرژانتین در ملاقات مورخ 30می 2013 با دبیرکل وقت اینترپل، بر انجام الزامات مصرح در یادداشت تفاهم از سوی آرژانتین تأکید نمود».

شایان ذکر است که تنها چند روز بعد از قتل قاضی شهید آرژانتینی آلبرتو نیسمن که پرونده جنایت رژیم در بوئنوس‌آیرس را دنبال می‌کرد، وزیر خارجه فاشیسم دینی حاکم بر ایران، طی سخنانی در سوئیس با وقاحت مدعی شد که بمب‌گذاری آمیا هیچ ‌ربطی به رژیم ندارد و «تأسف‌بار است که چندین قاضی که وارد این (پرونده) شدند، یا متهم به فساد شدند و به مثل همین مورد آخر خودکشی کردند».

روزنامه کلارین آرژانتین در گزارشی درباره انتشار نامه ظریف، نوشت: حدود سه سال پیش تیمرمن وزیر خارجه دولت قبلی گفته بود قاضی نیسمن به غلط دولت فرناندز را متهم کرده که خواهان رفع احکام انترپل شده است. اما سه روز بعد از این سخنان تیمرمن، جسد بی‌جان نیسمن در خانه‌اش پیدا شد و اکنون (رژیم) ایران اظهارات نیسمن را مورد تأیید قرار می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر