جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ آذر ۲۰, دوشنبه

رسانه‌های خبری: پایان سفر وزیر خارجه انگلستان بدون اعلام توافقی در مورد آزادی نازنین زاغری

لينك به منبع:
بوریس جانسون

بوریس جانسون


رسانه‌های خبری از پایان سفر بوریس جانسون، وزیرخارجه انگلستان بدون اعلام توافقی در مورد آزادی نازنین زاغری خبر دادند. جانسون در دیدار با آخوند روحانی خواستار آزادی این شهروند دو تابعیتی شد.

رسانه‌های هر دو جناح حکومتی در جریان سفر وزیرخارجه انگلستان نیاز رژیم آخوندی را به جلب حمایت این کشور و نیز تلاشهایی برای دستیبابی به توافق را برملا کردند. روزنامه حکومتی آرمان از باند روحانی نوشت: اگر زمینه‌هایی برای عدم بهبود روابط ایران و انگلستان وجود دارد، باید از روشهای دیپلوماتیک آن را حل و فصل کرد. زیرا در شرایط حاضر مخالفان ایران در منطقه و فرامنطقه در مقابل کشورمان، به ایران هراسی متوسل شده‌اند.

روزنامه ‌ایران وابسته به دولت روحانی نیز با تردید نسبت به گرفتن امتیاز از انگلستان نوشت: باید معلوم شود که انگلستان در مورد رابطه با (نظام) بر مبنای چه مداری حرکت خواهد کرد. یعنی آیا این کشور دنباله‌روی سیاست دولت ترامپ است یا می‌خواهد سیاست مستقلی را در پیش گیرد.

از سوی دیگر، روزنامه سپاه پاسداران با اشاره به دیدارهای بوریس جانسون با مقامهای کشور عمان نوشت: بعید نیست عمان این بار نیز برای آزادی نازنین زاغری با مقامات ایران مذاکراتی انجام داده باشد. حال باید منتظر ماند و دید که دستاورد سفر بوریس جانسون به تهران چیست؟ آیا آزادی جاسوس انگلیسی تنها برنامه سفر جانسون به تهران است یا در پوشه قرمز جانسون دستور کار دیگری نیز وجود دارد.

کیهان نیز با اشاره به موضع ضعیف رژیم با عنوان «ژست طلبکارانه یک بدهکار»، نوشت: هر چند جزئیات بیشتری از دیدارهای جانسون در تهران اعلام نشد اما نگاهی کلی به مباحث مطرح شده نشان می‌دهد وزیر خارجه انگلیس موضوعاتی هم‌چون پرونده زندانیان امنیتی دوتابعیتی، مسائل منطقه‌یی و مسأله برجام را در پوشه قرمز با خود به این دیدارها آورده و مطرح کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر