جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ آذر ۲۷, دوشنبه

افزایش ضرب‌وشتم دستفروشان توسط مأموران سرکوب

لينك به منبع:
ضرب ‌و شتم دستفروشان توسط مأموران سرکوب

ضرب ‌و شتم دستفروشان توسط مأموران سرکوب


مأموران سرکوب رژیم در شهرداری و نیروی انتظامی، به‌طور مستمر دستفروشان محروم و زحمتکش را مورد تعرض و سرکوب قرار می‌دهند و هر روز شاهد یورش جنایتکاران انتظامی یا شهرداری به دستفروشان در یک گوشه از کشور هستیم.

جدیدترین خبر مربوط به حمله وحشیانه مأموران شهرداری به یک جوان دستفروش در میدان ولیعصر تهران است؛ چند روز قبل از آن مأموران سرکوبگر شهرداری یک جوان دستفروش را در افسریه تهران مورد ضرب ‌و شتم وحشیانه قرار دادند و پیش از این در خرم‌آباد مأموران رژیم در شهرداری خرم‌آباد یک دستفروش را مورد ضرب ‌و شتم قرار داده و اجناس او را در خیابان پخش و پلا کردند.

در رشت مأموران سد معبر شهرداری به بهانه طرح جمع‌آوری دستفروشان یک مرد دستفروش را مورد تهاجم قرار دادند که همسر وی به دفاع از او برخاست...

این سرکوبها در شرایطی است که دستفروشان به‌خاطر وضعیت بد معیشتی، آخرین انتخاب را برای گذران زندگی کرده و به دستفروشی روی می‌آورند. اگر این هموطنان دستفروشی هم نکنند، معلوم نیست چگونه زنده بمانند و زندگی کنند.

واقعیت این است که سرکوب این قشر زحمتکش به حدی است که ایادی رژیم هم به آن اعتراف می‌کنند. از جمله دبیر کانون هماهنگی‌ شوراهای اسلامی کار استان تهران گفته است:
«معلوم نیست که آقای روحانی از کدام کار شایسته صحبت می‌کند؛ چرا که هم‌اکنون با دستفروشان به‌گونه‌یی برخورد می‌شود که انگار وجود آنها آفتی بزرگتر از قاچاق کالا، فیش‌های حقوقی سر گیجه‌آور و اختلاس‌های نجومی است. (خبرگزاری ایلنا 30آذر 96)

یکی دیگر از مهره‌های رژیم نسبت به بازتاب منفی سرکوب دستفروشان در میان مردم و عواقب آن می‌گوید‌: ”برخورد قهری و نامتعارف مأموران رفع سد معبر شهرداری هم یک آسیب جدی است که نه تنها به بساط دستفروشان لگد می‌زند و چهره‌های آنها را از ضرب سیلی سرخ می‌کند، بلکه خود یک معضل اجتماعی بدخیم است که به مرور خشونت را در جامعه نهادینه می‌کند. این‌ همان برخوردی است که به بهانه «ساماندهی» دست به جمع‌آوری خشونت‌آمیز و تلاشی قهری می‌زند“. (خبرگزاری حکومتی ایلنا 24آذر 95)

طبعا رژیم از وضعیت فلاکت‌بار معیشتی دستفروشان اطلاع دارد، اما از آنجا که به سرکوب و امنیتی کردن فضای جامعه نیازمند است، به این اقدامات ضد‌مردمی دست می‌زند، چنان‌چه جوانان و زنان را به بهانه‌های مختلف آخوند‌ساخته بدحجابی و پوشش نامناسب سرکوب می‌کند.

اما ایستادگی مردم و جوانان در برابر مأموران سرکوبگر رژیم آنان را وادار به عقب‌نشینی می‌کند. در نمونه ضرب ‌و شتم دستفروش میدان ولی عصر تهران افشین حبیب زاده، معاون نظارت شورای قلابی شهر تهران، روز جمعه، ۲۴آذر 96، در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایلنا، گفت:
«پرونده مأموران که دستفروش جوان را مورد ضرب و شم قرارداده بودند به کمیته انضباطی ارسال شده، در حال حاضر از کار معلق شده‌اند و با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی خواهند شد».

این نوع عقب‌نشینی‌ها نشان‌دهنده وحشت همین نیروی سرکوبگر از خشم جوانان و شکنندگی دستگاه سرکوب رژیم ولایت فقیه در برابر ایستادگی مردم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر