جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ شهریور ۱۹, یکشنبه

گزارش جدید سازمان ملل‌متحد در مورد جنایت شیمیایی در سوریه

لينك به منبع:
حمله جنایتکارانه شیمیایی رژیم اسد به خان شیخون

حمله جنایتکارانه شیمیایی رژیم اسد به خان شیخون


سازمان ملل به صراحت اعلام کرده است رژیم اسد مسئول حمله با گاز سارین در آ‌وریل گذشته بوده است.

تلویزیون سی.ان.ان 17شهریور 96:
بازرسان سازمان ملل‌متحد می‌گویند دولت سوریه مسئول حمله با گاز سارین در ماه آوریل گذشته علیه منطقه‌یی بوده که در دست رزمندگان است.

این همان حمله‌یی است که موجب شد رئیس‌جمهور دونالد ترامپ فرمان حمله با موشک کروز را علیه یک پایگاه هوایی رژیم سوریه بدهد.

خبرنگار سی.ان.ان: یک حمله مرگبار شیمیایی که 83سوری را در ماه آوریل کشت توسط رژیم اسد انجام شده بود.

این بر اساس تحقیقات سازمان ملل است که روز چهارشنبه منتشر شد. این حمله علیه محل اپوزیسیون در خان شیخون در شمال غرب سوریه انجام شده بود.

آنزمان رئیس‌جمهور رژیم سوریه و متحد روسی او هرنوع مسئولیت حمله را انکار می‌کردند.

سازمان ملل 43مصاحبه با قربانیان و شاهدان و سایرین که در صحنه بودند انجام داد.

آنها هم‌چنین تصاویر و عکسهای ماهواره‌یی را بررسی کرده و جمعبندی کردند که دولت سوریه یک بمب سارین بر روی مردم خود ریخته است.

در ماه آوریل من گزارش ویژه‌یی در مورد حمله شیمیایی در خان شیخون تهیه کردم و با برخی از روزنامه‌نگاران بسیار شجاع سوری مصاحبه کردم که برخی از تصاویر وحشتناک این قتل‌عام را تهیه کرده بودند. برخی تصاویر بسیار وحشتناک بودند. تسلیحات شیمیایی هیچ تبعیضی میان رزمندگان و شهروندان زنان و کودکان قائل نمی‌شود.

در حقیقت کسانی که از همه بیشتر آسیب پذیرند بچه‌ها و افراد سالخورده هستند که از همه بیشتر در معرض خطر تاثیرات گاز شیمیایی قرار دارند.

سازمان ملل می‌گوید از 25حمله گزارش شده شیمیایی در سوریه طی ۴سال گذشته 20حمله آن مسئولیت رژیم بوده و اکثر قربانیان شهروندان بوده‌اند.

در فقدان محکومیت قاطع شورای امنیت که با قدرت وتوی روسیه دستانش بسته است هیچ دلیلی وجود ندارد که نیروهای بشار اسد با عواقبی مواجه می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر