جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ شهریور ۵, یکشنبه

جاسوسی کره شمالی از اوکراین برای کسب فن‌آوری هسته یی

لينك به منبع:
اوکراین: تلاش کره شمالی برای دزدیدن طرح های عالی موشکی

اوکراین: تلاش کره شمالی برای دزدیدن طرح های عالی موشکی


اوکرین بلافاصله بعد از کسب استقلال خود، سومین ذخیره تسلیحات اتمی جهان را تسلیم کرد به این شرط که حاکمیت آن تضمین شود. ولی سی.ان.ان دریافت که کره شمالی تلاش کرده است اسرار تسلیحات اتمی را از کی یف بدزدد.
 
اوکراین: تلاش‌های کره شمالی برای دزدیدن برنامه‌های موشکی
اوکراین: تلاش‌های کره شمالی برای دزدیدن برنامه‌های موشکی
 
تلویزیون سی.ان.ان 4شهریور 96
جرمی که این فرد مرتکب شده نهایتاً می‌توانست به یک جنگ اتمی ختم شود.
با رفتن به یک گاراژ در اوکراین جاسوسان کره شمالی به‌طور مخفیانه از طرح های موشکی عکسبرداری می‌کنند که بخشی از تلاشهای این کشور برای ضربه زدن به آمریکا با موشکی است که دارای کلاهک اتمی است.

کره شمالی اخیراً پیشرفت عظیمی در موشکهای قاره‌پیما داشته است. این وضعیت این نگرانی را به وجود آورد که آن را از کجا به‌دست آورده است؟! احتمالاً این پیشرفتها از شوروی سابق به دست آمده است.

اینجا مکانی است که سفر جاسوسان به آن ختم می‌شود.
در دسترسی اولیه به جاسوسان محکوم شده کره شمالی به‌خاطر فن‌آوری هسته‌یی، سرویسهای امنیتی اوکراین افشا کردند که چگونه در یک عملیات مخفی در سال ۲۰۱۱چندین تلاش کره شمالی را برای دزدیدن طرح های عالی موشکی آنها بدام انداخته‌اند.

فردی به اسم مستعار ایکس 5 جاسوس اصلی بوده است. به او اجازه داده شده که سیمان برای ریل‌های قطار درست کند.

او ماهها روی کارشناسان موشکی اوکراین دیده‌بانی داده بود که برخی از آنان نیروهای امنیتی را هوشیار کرده بودند. سرویس های اطلاعاتی شروع به ردیابی این مرد کردند. وی هنگامی که از اسنادی فیلم می‌گرفت دستگیر شد.
به این مرد ۸سال زندان داده شد ایکس ۵ که اتهام را پذیرفت به جزیره‌ای با حداکثر اقدامات امنیتی فرستاده می‌شود جایی که او با ۸نفر دیگر در اتاقی مشترک است.

گفته می‌شود ایکس ۳۲همدست او، یک کارشناس فنی است اما او مقصر شناخته نشد.

افسر اوکراینی:
حتی یک نفر کره‌ای در اوکراین وجود ندارد بجز کسانی‌که در زندان می‌باشند ما کسانی که قوانین را نقض کردند اخراج کردیم وکره شمالی نیز باقی نفرات را بیرون کشید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر