جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ اردیبهشت ۲, شنبه

فشارهای جهانی و واکنشهای ترس‌آلود رژیم آخوندی

لينك به منبع:
غلامعلی خوشرو سفیر رژیم در سازمان ملل

غلامعلی خوشرو سفیر رژیم در سازمان ملل


همزمان با اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا که گفت رژیم ایران به روح برجام پایبند نبوده است و در پی سخنان 31اردیبهشت نیکی هیلی در شورای امنیت که بر ضرورت اقدام مشترک آمریکا و هم‌پیمانانش علیه رژیم تأکید کرد و به‌دنبال اخطارهای وزیران خارجه و دفاع آمریکا در مورد دخالتهای آخوندی در کشورهای منطقه، با واکنشهای گسترده رژیم آخوندی مواجه بودیم:
خبرگزاری حکومتی صدا و سیما روز اول اردیبهشت به‌نقل از سفیر آخوندها در ملل‌متحد نوشت که او: «با رد کامل اتهامات بی‌پایه که اخیراً در رابطه با منطقه به کشورمان وارد شده، این تبلیغات را حاصل واکنش عصبی و طراحی رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه دانست». وی که خوشرو نام دارد، ضمن تکرار حمایتهای رژیم آخوندی از جنایت شیمیایی دیکتاتور سوریه در خان‌شیخون گفت: «جهان و به‌ویژه خاورمیانه هنوز از اقدامات یک جانبه نظامی بر پایه اتهامات خودساخته رنج می‌برد. جالب توجه است که آنهایی که منطقه را بی‌ثبات کردند و به ایجاد گروه‌های تروریستی کمک کردند اکنون ما را متهم می‌کنند».

تلویزیون رژیم هم روزانه نسبت به موضعگیریهای جهانی و منطقه‌یی علیه آخوندها ابراز نگرانی می‌کند:
«پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم در اندیشکده اکسچنج در لندن گفت تحریمها علیه ایران باید تشدید شود. وزیر دفاع آمریکا هم که به ریاض رفته گفت واشنگتن تلاش می‌کند با اقدامات ایران در منطقه مقابله کند. جیمز ماتیس ادعا کرد
ناامنیهای منطقه ناشی از سیاستهای ایران است». (شبکه خبر رژیم 31فروردین96)

علاوه بر تلویزیون سایر رسانه‌های حکومتی هم در یک واکنش زنجیره‌یی ترس‌آلود با یک تیتر مشترک نسبت به سفر وزیر دفاع آمریکا به منطقه خلیج‌فارس نوشتند: «ترامپ عربستان را به جنگ ایران فرستاد».

سایت حکومتی اتاق خبر 24 روز 31فروردین 96 در واکنش به تنگ‌تر شدن حلقه انزوای منطقه‌یی رژیم افزود: «طبق گفته‌های وزیر دفاع آمریکا، در منطقه کشورهای زیادی هستند که خواستار کیش و مات شدن نظام هستند و آمریکا نیز برای انجام این امر روابط خود را با عربستان سعودی افزایش داده است و اتفاقاً این دیدارها را سازنده خوانده است».

سایت حکومتی جام نیوز31فروردین 96 هم به‌نقل از پایگاه اینترنتی آمریکایی واشینگتن اگزماینر در گزارشی نوشت: «تیم رئیس‌جمهور ترامپ در تلاش است تا ایران را با افزایش همکاریهای خود با عربستان سعودی متوقف کند. در ابتدا حرف از پاره کردن برجام و عقب‌نشینی دولت آمریکا از برجام بود اکنون به نظر می‌رسد که سیاست‌ها تغییر کرده است و آمریکا برای مقابله با نظام، عربستان را قدرتمند می‌کند. در جنگ یمن نیز ارتش آمریکا برای تقویت عربستان، حملات هوایی خود علیه حوثی‌ها را افزایش داده است. هدف آمریکا جلوگیری از به‌وجود آمدن یک گروه شبه‌نظامی دیگر مانند حزب‌الله می‌باشد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر