جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ اردیبهشت ۴, دوشنبه

دهمین روز اعتصاب‌غذای زندانی سیاسی عمر فرهنگ در زندان اردبیل

لينك به منبع:
زندان مرکزی اردبیل

زندان مرکزی اردبیل


وضعیت زندانی سیاسی عمر فرهنگ که در دهمین روز اعتصاب‌غذا در زندان اردبیل به‌سر می‌برد حاد شده و از روز گذشته دوم اردیبهشت فشار خون وی پایین آمده است.

این زندانی سیاسی که اهل ارومیه است از روز ۲۷ فروردین‌ماه در اعتراض به جلوگیری از رسیدگیهای پزشکی اعتصاب‌غذا کرده است

زندانی سیاسی عمر فرهنگ متولد ۱۳۵۱ فرزند عبدالله ساکن ارومیه متاهل دارای همسر و دو فرزند است. وی که یکی از هموطنان کرد اهل سنت است در سال 87 دستگیر شد و مدت سه ماه در زندان اطلاعات ارومیه تحت بازجویی و شکنجه قرار داشت. این زندانی سیاسی سپس به ده سال حبس و تبعید به زندان مرکزی اردبیل محکوم شد.

عمر فرهنگ در شهریور ۸۹ به زندان اردبیل تبعید و تاکنون مدت ۶ سال است که دور از خانواده در این زندان محبوس است.

این زندانی سیاسی بیش از سه سال است که به بیماری مبتلا شده و یک غده (نودول) در ناحیه گردن و گلوی وی به وجود آمده که از آن رنج می‌برد. پزشکان تشخیص داده‌اند که وی نیاز به جراحی فوری دارد. اما دژخیمان زندان و دستگاه قضایی رژیم به‌رغم گذشت سه سال هیچ کاری برای او انجام نداده‌اند.

عمر فرهنگ که هم‌اکنون ۴۵ سال دارد؛ پس از گذشت ۹ سال محبوس بودن در زندان و به‌دلیل سوء تغذیه؛ کیفیت بد غذایی و بهداشت پایین زندان به قارچ و مشکلات حاد روده نیز دچار شده است.

خانواده این زندانی سیاسی در ارومیه ساکن هستند و بارها خود و خانواده‌اش از قضاییه رژیم جهت اعزام به بیمارستان و عمل جراحی پیگیری کرده ولی هم‌چنان با ممانعت کارگزاران رژیم روبه‌رو بوده و پاسخی دریافت نکرده‌اند. آنها با بی‌توجهی به بیماری حاد این زندانی؛ باعث حاد شدن وضعیت جسمی وی شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر