جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ اردیبهشت ۲, شنبه

تمرکز شورای امنیت و دولت آمریکا بر تهدید تروریستی و منطقه‌یی دیکتاتوری آخوندی

لينك به منبع:
نیکی هیلی نماینده آمریکا درسازمان ملل

نیکی هیلی نماینده آمریکا درسازمان ملل


نیکی هیلی نماینده آمریکا و رئیس کنونی شورای امنیت ملل متحد، بر ضرورت تمرکز شورای امنیت و دولت آمریکا بر تهدید تروریستی و منطقه‌یی دیکتاتوری آخوندی تأکید کرد و گفت رسیدگی به اقدامات رژیم حاکم بر ایران در حمایت از تروریسم و دخالت در کشورهای مختلف منطقه در اولویت قرار دارد.

بخشهایی از سخنرانی نیکی هیلی نماینده آمریکا و رئیس دوره‌ای شورای امنیت در جلسه روز پنجشنبه این شورا:
اگر صادقانه درباره درگیریهای خاورمیانه صحبت کنیم، باید با مجرم اصلی شروع کنیم: (رژیم) ایران و شریکش شبه‌نظامیان حزب‌الله. (رژیم) ایران و حزب‌الله به‌همراه هم برای بی‌ثبات‌کردن خاورمیانه توطئه‌چینی می‌کنند و اقداماتشان در حال گسترش است. چند دهه است که آنها مرتکب اعمال تروریستی در سراسر منطقه شده‌اند. امروز آنها وحشی‌گری بشار اسد را پشتیبانی می‌کنند، در کنار نیروهایش می‌جنگند و کشتار هزاران غیرنظامی و بدبختی میلیونها پناهنده را تشدید می‌کنند. آنها به شبه‌نظامیان قاتل در عراق آموزش می‌دهند و شبه‌نظامیان حوثی در یمن را تسلیح می‌کنند.

در حالی که این شورا توجه بسیار ناچیزی به این تهدید فزاینده داشته، ایالات متحده چنین نخواهد کرد. ما با صدای بلند درباره (رژیم) ایران و حزب‌الله صحبت خواهیم کرد و علیه بی‌قانونی آنها اقدام می‌کنیم. تحت فرامین (رژیم) ایران، شبه‌نظامیانش، شانه به شانه نیروهای (رژیم) سوریه، مردم سوریه را کشتار می‌کنند.

برخی اوقات، حزب‌الله فرامین را به نیروهای اسد می‌دهد. حزب‌الله به اسد کمک کرد تا حلب را به گرسنگی بکشاند و نابود کند.

حزب‌الله یک گروه تروریستی است که نفوذش را در سراسر خاورمیانه گسترش می‌دهد با پشتیبانی یک حکومت حامی آن. (رژیم) ایران از حزب‌الله برای پیشبرد آرزوهای منطقه‌یی‌اش استفاده می‌کند. آنها با هم کار می‌کنند تا ایدئولوژی‌های افراطی را در خاورمیانه گسترش بدهند. این تهدیدی است که باید در صدر موضوعات مورد بحث در شورای امنیت باشد.

ایالات متحده برای پاسخ‌دادن، منتظر نمی‌ماند. ما تحریم‌های هدفمندی را بر سپاه پاسداران (رژیم) ایران و وزارت اطلاعات آن به‌خاطر حمایت از رژیم اسد، اعمال کرده‌ایم. ما به‌تازگی اعضای سازمانهای تروریستی تحت حمایت (رژیم) ایران در بحرین را تحریم کردیم.

(رژیم) ایران هم‌چنان به‌عنوان یک حکومت حامی تروریسم تعیین شده و ما به اعمال همه تحریم‌های مرتبط با حمایت رژیم) ایران از تروریسم و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده آن در منطقه ادامه می‌دهیم. ایالات متحده به همراه شرکا و متحدانش باز هم سخت‌تر از این تلاش خواهد کرد تا حمایت (رژیم) ایران را از شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی مختل کند.

همه اعضای شورای امنیت باید به التزاماتشان پایبند باشند. آزمایش‌های موشک بالستیک (رژیم) ایران برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت است و بیش از پیش ثبات منطقه را تضعیف می‌کند. ما همه کشورها را فرا می‌خوانیم تا قطعنامه 2231 را کاملاً اجرا کنند که انتقال تسلیحات به و ...از ایران را ممنوع می‌سازد و نیز تحریم‌های تسلیحاتی علیه حوثی‌ها در قطعنامه 2216 و برای لبنان در قطعنامه 1707.

ایالات متحده از نزدیک با شرکایش کار خواهد کرد تا هر گونه اقدامی را ثبت کند که ناقض این قطعنامه‌هاست. ما باید علیه رفتار غیرقانونی و خطرناک (رژیم) ایران و حزب‌الله موضع بگیریم.

... ماهیت به‌شدت مخرب فعالیت‌های (رژیم) ایران و حزب‌الله در سراسر خاورمیانه مستلزم توجه بسیار بیشتری از جانب ماست. این باید به اولویت این شورا در منطقه تبدیل شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر