جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ فروردین ۲۴, پنجشنبه

واکنش انگلستان و فرانسه نسبت به استفاده روسیه از حق وتو

لينك به منبع:
جلسه شورای امنیت در رابطه با سوریه

جلسه شورای امنیت در رابطه با سوریه


انگلستان و فرانسه روز چهارشنبه 23فروردین 96 با انتقاد از روسیه به‌خاطر استفاده از حق وتو خود در شورای امنیت، نارضایتی خود را از این موضوع اعلام کردند.

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلستان در سخنانی گفت: ”جامعه بین‌المللی خواستار آن است تا به‌روشنی استفاده از سلاحهای شیمیایی از سوی هر کس و در هرکجا محکوم شود و استفاده‌ کنندگان از این سلاحها مجازات شوند، به همین دلیل از اقدام روسیه در وتوی قطعنامه شورای امنیت ناخشنودم این نشان می‌دهد که استدلال روسیه اشتباه است“.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به نشست هفت کشور صنعتی و مواضع آنها در قبال بحران سوریه اضافه کرد: ”کشورهای عضو گروه 7 تصمیم گرفته‌اند راه‌حلی برای بحران سوریه، حتی بدون اسد، پیدا کنند. اکنون روسیه 2 گزینه در پیش روی خود دارد: یا از ادامه حیات مجرمانه رژیم اسد حمایت کند، یا به مسئولیت خود به‌عنوان یک قدرت جهانی عمل کرده و از نفوذ خود بر این رژیم استفاده کند و آن را وادار به رعایت آتش‌بس کند و به جنگ 6ساله سوریه پایان دهد“.

از سویی دیگر فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه نیز در سخنانی با ابراز ناخرسندی از استفاده روسیه از حق وتو در شورای امنیت گفت: ”این هشتمین بار است که روسیه از حق وتوی خود بر علیه شورای امنیت استفاده می‌کند. فرانسه تمام تلاش خود را برای یک توافق همگانی انجام داده است. روسیه مسئولیت بزرگی دارد تا متحد خود اسد را وادار به پذیرش یک راه‌حل همه‌جانبه برای بحران سوریه کند“.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر