جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ فروردین ۲۲, سه‌شنبه

جان بولتون:‌ حمله به رژیم سوریه پاسخی به عبور از مرز سرخ بود

لينك به منبع:
جون بولتون

جون بولتون


جان بولتن سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد به تلویزیون اسکای نیوز گفت: دونالد ترامپ تنها به این دلیل به مواضع رژیم اسد تهاجم کرد که این رژیم از سلاح شیمیایی استفاده کرده بود و این نقض تعهد بکار گیری سلاح شیمیایی و عبور از خط سرخ بود و می‌بایست که پاسخ داده می‌شد.

اسکای نیوز21فروردین 96: واشینگتن به روسیه اطلاع داده بود که چنین تهاجمی خواهد شد تا روسیه در روی زمین دچار خسارت نشود. آیا عکس‌العمل روسیه شما را غافلگیر نمی‌کند؟

جان بولتون: به نظرم آماده باشی که آمریکا به روسیه داده تا از تلفات جلوگیری شود بیانگر نیت مثبت آمریکا است که عقیده داشت هدف از تهاجم، پاسخ به رژیم اسد به‌دلیل استفاده از سلاح شیمیایی بوده است.

پیام واقعی به مسکو و رئیس‌جمهور چین که قبل از تهاجم با ترامپ ملاقات کرد این است که دوران سیاست خارجی اوباما به پایان رسیده است. ترامپ می‌خواهد به همه بگوید این موضوع را در نظر داشته باشید.

اسکای نیوز:
اپوزیسیون سوریه و بسیاری کشورها منطقه از واشینگتن انتظار دارند بعد از این تهاجم سیاستش را در سوریه تغییر بدهد. آیا بعد از این تهاجم آمریکا در ارتباط با پرونده سوریه اقدام بیشتری خواهد کرد؟

جان بولتون: به نظر من این تهاجم محدود و دقیق بود و یک هدف داشت و آن هم جلوگیری از سلاح شیمیایی اسد بود. نمی‌دانیم که آمریکا در سوریه دخالت بیشتری خواهد کرد یا نه؟ ولی داریم به نقطه‌ای می‌رسیم که داعش در حال از میان رفتن است. لذا آمریکا و تمامی شرکا و هم‌پیمانانش باید در نظر بگیرند که بعد از میان رفتن داعش در منطقه خاورمیانه چه خواهد شد. چیزی که در عراق و سوریه در جریان است نشان می‌دهد که داعش در حال اضمحلال است. رژیم ایران دولت بغداد را در کنترل خودش دارد. بعد از داعش آمریکا باید از هم‌پیمانی میان روسیه و رژیم ایران در منطقه جلوگیری کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر