جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ اردیبهشت ۴, دوشنبه

جان بولتون:‌ رژیم ایران به متن توافقنامه اتمی هم پایبند نیست

لينك به منبع:
جان بولتون

جان بولتون


جان بولتن نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد گفت رژیم ایران بخشهایی از توافقنامه منعکس شده در قطعنامه شورای امنیت را که در سال 2015 به تصویب رسید نقض کرده است. آنها از محدوده‌های تعیین شده برای غنی‌سازی اورانیوم فراتر رفتند، از محدوده‌های آب سنگین فراتر رفتند، مانع رفتن بازرسان اتمی به تأسیسات کلیدی نظامی شدند و در زمینه موشکهای بالستیکی هم، بسیار بسیار دورتر از آن هستند که تبعیت کنند.

وی در مصاحبه با فاکس‌ نیوز افزود:‌رئیس‌جمهور گفت، رژیم ایران به روح توافقنامه پایبند نیست. من فکر می‌کنم که رژیم ایران به متن توافقنامه هم پایبند نیست... اگر من به‌جای دولت ترامپ بودم، حدود 100روز پیش از این توافق خارج می‌شدم... هر روز که می‌گذرد، خارج شدن از این توافق فاجعه بار، مشکل‌تر می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر