جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۶ فروردین ۵, شنبه

حسین موسویان: نظام باید حاشیه‌ای امن برای مرزهایش درست کند

لينك به منبع:
حسین موسویان سفیر سابق و عضو هیأت مذاکرات اتمی رژیم

حسین موسویان سفیر سابق و عضو هیأت مذاکرات اتمی رژیم


حسین موسویان سفیر سابق و عضو هیأت مذاکرات اتمی رژیم در وحشت از سمت و سوی تحولات منطقه گفت: بزرگترین تهدید امنیتی (نظام) این است که از سوی دهها هزار نیروی آمریکایی و ناوهای جنگی، در اطراف مرزهای عراق و افغانستان و بحرین و پاکستان و ترکیه محاصره شده است. (نظام) باید حاشیه‌ای امن برای مرزهایش درست کند.

موسویان افزود: در صورتی که سوریه فرو بریزد می‌توان منتظر اثر تخریب زنجیره‌یی آن بود. لذا حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه و حتی سایرکشورهای عربی اولین اصلی است که باید مورد توافق قرار گیرد.

مدیر کل پیشین خاورمیانه وزارت‌خارجه رژیم نیز در مصاحبه با یک رسانه حکومتی گفت: دوران اوباما یک دوران استثنایی و یک فرصت ویژه برای نظام بود که بتواند مناسبات تنش‌آمیز و مخاصمه‌آمیز چند دهه‌ای خود با آمریکا را پشت سر بگذارد. اگر دولت روحانی مناسبات با آمریکا در حوزه منطقه و دوجانبه را همان‌طور که در نشست‌های هسته‌یی مدیریت کرده بود، به یک چارچوبی می‌رساند، حال دولت ترامپ نمی‌توانست از آن جنبه به ما فشار بیاورد.

وی همچنین گفت: کشورهایی مانند عربستان و ترکیه با روی کار آمدن ترامپ احساس می‌کنند که برگه‌های بیشتری در اختیار دارند و می‌توانند از مناسبات با آمریکا برای فشار بر ما استفاده کنند در حالی‌که نظام چنین برگه‌ای را در اختیار ندارد و تحت فشار شدید است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر