جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۸, دوشنبه

تیر خلاص بر فرهنگ و دانش یک کشور!

لينك به منبع:
مدرک فروشی و مقاله‌نویسی علمی

مدرک فروشی و مقاله‌نویسی علمی


به‌راستی علت رشد قارچ‌گونه مدارک و مقالات تقلبی علمی در جامعه آموزشی چیست؟ علت روی آوردن به مدارک علمی تقلبی چیست؟ چرا این گرایش در حاکمیت آخوندی این‌قدر رواج دارد؟ و آیا برون رفتی از این مسأله هست؟

از خیابان که رد می‌شوی مواجه می‌شوی با دکان جدیدی به نام مدرک فروشی و مقاله‌نویسی علمی و فروش آن به مشتری؛ تعجب نکنید از برکت نظام آخوندی، دیگر نیازی نیست از عمر خودتان برای کسب علم مایه بگذارید، همه چیز در این‌جا خرید و فروشی است اگر جیبتان پر پول باشد می‌توانید از هر دانشگاهی که خواستید دکتر یا مهندس و پروفسور بشوید!

در پشت این جملات به ظاهر طنز، درد جانکاه کوبیدن میخ بر تابوت علم و فرهنگ در میهن تحت حاکمیت آخوندی است. به چند خبر از خود نشریات رژیم توجه کنید:
«این روزها به ذهن بعضی‌ها می‌زند که دیگر برای چه باید وقت و انرژی بگذارند تا به مدارج عالیه علمی برسند. وقتی می‌توانند با صرف چند میلیون تومان صاحب مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاههای مالزی یا آمریکا شوند، چرا باید چند سالی خود را به مشقت بیندازند و به‌گونه‌یی وقت خود را در کلاس‌های درس دانشگاهها هدر دهند؟» (خبرگزاری حکومتی ایسنا)

«نرخ ثابتی در این بازار وجود ندارد و اغلب افرادی که به فروش مدرک دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و حتی فروش مدارک دانشگاههای خارجی می‌پردازند، قیمت‌های مخصوص به خود را دارند که این قیمتها بسته به این‌که مدرک تحصیلی متعلق به کدام دانشگاه باشد، هزینه اخذ مدرک سیکل و دیپلم به ترتیب یک میلیون و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است… اما در مقطع تحصیلات عالی قیمتها بیشتر به دلار گرفته می‌شود. برای مدرک لیسانس ۳ هزار دلار، برای خرید مدرک کارشناسی ارشد ۵ هزار دلار و برای دکترا نیز ۱۵ هزار دلار گرفته می‌شود» (روزنامه حکومتی ایران)

یا یکی از کارگزاران رژیم در استان کرمان آماری تکان‌دهنده‌ می‌دهد: رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: «طبق بررسیهای صورت گرفته سه هزار مدرک تقلبی صادر شده است.» (خبرگزاری حکومتی مهر)

اما باید خوب است که ببینیم که مشتری اصلی این مدارک و مقالات و مدارج علمی کیست؟ با نگاهی به نشریات رژیم، این موضوع تاحدودی روشن می‌شود:
در میان اسامی دانشمندان ایرانی منتشر شده در فهرست نویسندگان مقالات تعلیق شده، نام تعدادی از مقامات ارشد رژیم آخوندی در میان دانشمندان نویسنده این مقالات جعلی به چشم می‌خورد. با این وجود این موضوع نمی‌تواند مانع انتشار اخباری با عناوین و مضامینی نظیر «رسوایی بزرگ علمی جهانی برای ایران» و مقامات ارشد جمهوری اسلامی» بشود.
اسامی تعدادی از مسئولان نظام ولایت به‌عنوان نویسندگان مقالات دستکاری شده علمی از این قرار است: حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، محمد فرهادی وزیر علوم، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، مصطفی قانعی رئیس انیستیتو پاستور، باقر لاریجانی و رضا ملک‌زاده معاونین وزارت بهداشت و حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد. این در حالی است که واکنش دولت به این تهدید آبروی علمی کشورمان، تاکنون سکوت مطلق بوده است. (روزنامه حکومتی جوان)

واضح است در مملکتی که مردم عادی با مدارک عالی و واقعی با دستفروشی و مسافرکشی و کار رفتگری روزگار می‌گذرانند و مدارک به‌کارشان نمی‌آید، بی‌شک مشتری این‌گونه مدارک تقلبی کارگزاران رژیم هستند که بدون هیچ علم و علومی در این مناصب نشسته‌اند و برای رفع این کمبود مشتری چنین مدارک و مقالات جعلی هستند، اما نمی‌دانند که اگر در حاکمیت ولی‌فقیه چنین مدارکی خریدار دارد خارج از مرزهای ایران ملاک و معیارهایی هست که با تقلب و جعل نمی‌توان از آن عبور کرد، انعکاس این مسأله در خارج از ایران آن‌قدر زیاد بوده که رسانه‌های رژیم هم از آن به‌عنوان رسوایی بزرگ بین‌المللی علمی نام می‌برند.

اما باید به مسئولان رژیم گفت با مدرک تراشی نمی‌شود یک شبه دانشمند و متخصص شد آنچه یک شبه می‌شود تولید کرد ولی‌فقیه است که نیازی به علم و علوم ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر