جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۲۲, جمعه

تلاش‌های مضحک و بیهوده!

لينك به منبع:
چهارشنبه سوري صحنه تقابل مردم با رژيم آخوندي

چهارشنبه سوري صحنه تقابل مردم با رژيم آخوندي


اگر به تیتر بسیاری از خبرهای خبرگزاریهای رژیم طی هفته‌های اخیر نگاه کنیم، ابعاد استقبال مردم از چهارشنبه‌سوری بسیار روشن می‌شود.

ایسنا 30 دی: کشف 250هزار عدد مواد محترقه خطرناک در کردستان

ایسنا 9بهمن: کشف 145هزار عدد مواد محترقه از سه محموله قاچاق در آستارا طی سه ماه

ایسنا 11بهمن: کشف 2000 عدد مواد محترقه در دهلران
باشگاه خبرنگاران جوان2بهمن: محموله با 157هزار انواع مواد محترقه درکرمانشاه کشف شد.
ایرنا 4بهمن: بیش از 86هزار عدد انواع مواد محترقه در بوکان کشف و ضبط شد.

خبرگزاری صدا و سیما 13بهمن: کشف 30هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز در رضوانشهر

فارس 4بهمن: کشف بیش از 87هزار نوع مواد محترقه در بوکان

میزان 5بهمن: 454هزار عدد مواد محترقه در پاکدشت ورامین کشف شد.

ایسنا 12بهمن: کشف بیش از 288هزار عدد مواد محترقه در تاکستان

ایسنا 11بهمن: 316هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز در رشت کشف شد.

ایسنا 12بهمن: خرید و فروش مواد ناریه نورافشانی انفجاری و تخریبی ممنوع!

سوال این است که اقدامات نیروی سرکوبگر انتظامی برای به‌اصطلاح کشف مواد محترقه و آتش زای مخصوص چهارشنبه سوری، و ابعاد کشفیات مواد محترقه توسط نیروی انتظامی بیانگر این نیست که رژیم روی ورود مواد محترقه کنترل دارد؟

واقعیت این است که هر سال رژیم آمار کشف میلیونها مواد محترقه و برخورد با جوانان را می‌دهد، اما هر سال هم در وحشت از چهارشنبه‌سوری نسبت به سال قبلش، ابراز وحشت بیشتری می‌کند. ضمن این‌که اعلام به‌اصطلاح کشفیات مواد محترقه و آتشزا و انفجاری چهارشنبه‌سوری آن هم در همه شهرها و مرزها، بیانگر این است که هزاران برابر این به‌اصطلاح کشفیات، مواد کشف نشده وجود دارد.

امسال رژیم اعلام کرده که به‌دلیل جانباختن آتش نشانها بیایید و چهارشنبه‌سوری را تحریم کنید، که این هم از اقدامات بسیار مضحک و وحشت‌آلود رژیم است، چرا که این رژیم به جای این‌که پاسخ بدهد چرا این آتش نشانها قربانی شدند، اعتراف کند که آنها قربانی چپاولگری و بی‌لیاقتی باندهای حاکم بر شهرداری و آتش‌نشانی و بنیاد به‌اصطلاح مستضفعان و ندادن امکانات توسط همین رژیم شدند، با شیادی از خون آنها سوء‌استفاده می‌کند که جلوی حرکات اعتراضی مردم را بگیرد.

واقعیت این است که چهارشنبه‌سوری طی سالهای گذشته بیانی از خشم و اعتراض مردم نسبت به رژیم بوده است.

تا جایی که به رژیم هم برمی‌گردد، چهارشنبه‌سوری را از همان سال اول بعد از انقلاب ممنوع کرده است. مشخصاً پارسال فتوای مسخره خامنه‌ای را رو کردند که گفته بود: ”چهارشنبه‌سوری هیچ مبنای شرعی ندارد و مناسب است از آن اجتناب شود“. اما دیدیم که خود ایادی رژیم و تلویزیون رژیم بارها از این‌که شهرها در چهارشنبه‌سوری صحنه جنگ واقعی بوده خبر دادند، پارسال حتی خبرگزاری فارس رژیم روز 25اسفند 94 نوشت: «134 مورد آتش‌سوزی و 3 حادثه انفجار ناشی از ترقه بازی رسید که 26 مورد آتش‌سوزی درختان، 32 مورد آتش‌سوزی ضایعات، 41 مورد آتش‌سوزی سطل زباله، 11 مورد آتش‌سوزی وسیله نقلیه و نیز 10 مورد سایر اماکن بوده است».

واقعیت این است که گوش مردم از تحریمهای رژیم و ایادی آن پر است و اتفاقاً همین که تلویزیون رژیم می‌آید، سردمدار تحریم می‌شود، خودش به اندازه کافی برای مردم و جوانان انگیزه برای شرکت بیشتر در چهارشنبه‌سوری را می‌دهد.

تلویزیون رژیم و دستگاه تبلیغاتیش هر سال با نشان‌دادن چهره‌های سوخته و خانه‌های خراب شده سعی می‌کنند یک فضای وحشتناک از چهارشنبه‌سوری ارائه بدهند، که این نیز یکی دیگر از صحنه‌های تقابل و رویارویی رژیم با مردم ایران و مردم ایران با رژیم است.

اگر شما بخواهید به یک ناظر خارجی صحنه‌ای از تنفر مردم از رژیم را نشان بدهید، بی‌تردید صحنه‌های چهارشنبه‌سوری است، زیرا از یکطرف دهها میلیون نفر در روستاها و کوچه پس کوچه‌ها تا مراکز شهرها کاری را می‌کنند که رژیم با تمام امکانات تبلیغاتی و دولتی و سرکوبگرانه و بودجه و امکانات و بسیج آخوندها و آخوند مسلکها نمی‌تواند این فعالیت مردمی را خنثی کند.

علت این مسأله در این است که روح فعالیتهای چهارشنبه‌سوری ضدیت با رژیم و با دیکتاتوری است و هر ساله هم این مسأله تعمیق شده و به همین دلیل گسترش بیشتری پیدا کرده است. بنابراین امسال نیز مثل سالهای قبل رژیم آخوندی بورتر و خوارتر از چهارشنبه‌سوری بیرون خواهد آمد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر