جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۹, شنبه

رژیم آخوندی، اخلالگر مذاکرات صلح سوریه

لينك به منبع:
دکتر یحیی العریضی

دکتر یحیی العریضی


دکتر یحیی العریضی سخنگوی هیأت اپوزیسیون سوریه در مذاکرات آستانه و مشاور هیأت عالی مذاکره‌کننده اپوزیسیون، در مصاحبه با سیمای آزادی، رژیم آخوندی را اخلال‌گر مذاکرات برای دستیابی به راه‌حل سیاسی دانست و بر همبستگی اپوزیسیون سوریه با مردم و مقاومت ایران برای افشای جنایات رژیم در سوریه تأکید کرد.

دکتر یحیی العریضی در شروع این مصاحبه با تشریح دخالتهای تروریستی حکومت آخوندی برای حفظ رژیم اسد از شروع انقلاب سوریه، گفت: «بشار (اسد) سوریه را به رژیم ایران فروخت و آنها در همه امور دخالت کردند... (رژیم) ایران خواهان مداخله سیاسی در (اجلاس) مسکو، آستانه و آنکارا بود؛ البته نه به‌عنوان مدافع صلح، بلکه به‌عنوان یک اخلالگر. این موضع ماست... (رژیم) ایران بخش مرکزی مشکل است و نه بخشی از راه‌حل».

سخنگوی هیأت اپوزیسیون سوریه درباره مذاکرات آستانه، گفت: «ما برای کار روی مکانیزم‌های آتش‌بس به آستانه رفتیم... امیدواریم قبل از (دور بعدی مذاکرات)... از روسیه و ترکیه پاسخ این مکانیزم‌ها را دریافت کنیم، به‌طور خاص نسبت به سندی که در رابطه با مکانیزم و مقررات آتش‌بس در سوریه به آنها ارائه کردیم...»

وی با اشاره به استمرار نقض آتش‌بس در وادی بردی، مشارکت‌دادن رژیم آخوندی را در هر گونه اقدامی برای آتش‌بس مسخره توصیف کرد و سپس، گفت: «رژیم (اسد) به‌طور واقع خواهان هیچ‌گونه آتش‌بسی نیست... اگر آتش‌بس و صلح واقعی در سوریه برقرار شود، پروژه مسموم (رژیم) ایران نیز به پایان خواهد رسید. نه تنها در سوریه، بلکه این بر پروژه (رژیم) ایران در چندین کشور عربی (دیگر) نیز تأثیر دارد».

دکتر یحیی العریضی در مصاحبه با سیمای آزادی اضافه کرد که ما باید به‌عنوان اپوزیسیون و گروه‌های سیاسی انقلاب سوریه با دیگر رزمندگان آزادی و گروه‌های انقلابی، به‌خصوص گروه خانم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران ارتباطات بیشتری داشته باشیم. «ما چندین‌بار با آنها دیدار کرده و در فعالیتهای مشترک شرکت کرده‌ایم؛ ولی این کافی نیست. چون (رژیم) ایران نقش وحشتناکی را در کشور ما ایفا می‌کند و ما باید با اپوزیسیون ایران هماهنگی کنیم تا بتوانیم با افراد دیگر در صحنه ایران ارتباط داشته باشیم و این حکومت را افشا کنیم؛ (حکومتی که منافع) تعداد معدودی از پاسداران و آخوندها را تأمین می‌کند و علیه منافع مردم ایران به‌طور عام و انقلابیون در اپوزیسیون (ایران) تحت رهبری خانم رجوی به‌طور خاص اقدام می‌کند. به‌نظرم ما باید همکاری، ارتباطات و تلاش‌های بیشتری برای افشای کسانی داشته باشیم که به اقدامات شیطانی علیه مردم ایران و مردم سوریه دست می‌زنند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر