جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۷, پنجشنبه

مصاحبه اختصاصی نصر الحریری درباره نتایج مذاکرات آستانه

لينك به منبع:
نصر الحریری عضو هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه

نصر الحریری عضو هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه


نصر الحریری عضو هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه و از اعضای هیأت اپوزیسیون در مذاکرات آستانه در مصاحبه با سیمای آزادی، ضمن تشریح کارشکنی‌های حکومت آخوندی در مذاکرات مذکور، خواهان قاطعیت جامعه جهانی در برابر دخالتهای جنایتکارانه رژیم در سوریه شد و بر همبستگی انقلابیون سوری با مردم و مقاومت ایران تأکید کرد.

نصر الحریری در این مصاحبه در پاسخ به سؤالی درباره حضور هیأت رژیم آخوندی در مذاکرات آستانه، گفت: «در کنفرانس آستانه موضع رژیم ایران همانند موضعش در صحنه بود. یک موضع بد و به‌معنی دقیق کلمه منفی. آنها در کنفرانس درباره ضربه‌یی که به مردم سوریه وارد شد صحبت کردند اما فراموش کردند که خود آنها بودند که کشتند و آواره کردند و به رژیم اسد در ارتکاب همه این جنایتها کمک کردند. سیاستی کینه‌توزانه و فرقه‌یی که مردم سوریه و علاوه بر آن کشورهای منطقه را نیز هدف قرار داده است.

آنها در به تأخیر افتادن انتشار بیانیه سه‌جانبه‌یی که بعداً منتشر شد دست داشتند و اصرار داشتند که در بیانیه هر گونه عباراتی که به انتقال سیاسی اشاره دارد، حذف شود. آنها می‌خواستند مرجع ‌بودن قطعنامه‌های بین‌المللی در رابطه با پرونده سوریه، نادیده گرفته شود. چرا که با خواسته آنها همخوانی ندارد. رژیم ایران و شبه‌نظامیانش مسئول مستقیم نقض آتش‌بس هستند. در رأس آنها شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان عراقی قرار دارند که در عملیات نظامی در وادی بردا شرکت دارند. از نظر ما نیروهای سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان (رژیم) ایران هیچ تفاوتی با سایر شبه‌نظامیان تروریست مانند داعش و القاعده ندارند. چرا که همه آنها دارای ایدئولوژی یکسانی هستند.

نصر الحریری در رابطه با خواسته‌های اپوزیسیون سوریه پیش از دور بعدی مذاکرات در ژنو، تأکید کرد:
«جامعه جهانی باید گام‌های قاطع و جدی در قبال تروریسم رژیم آخوندها در تهران بردارد. رژیمی که عراق را خراب کرد و اکنون سوریه را خراب کرده، امنیت منطقه را بازیچه خود قرار داده، در یمن و بحرین و کشورهای متعدد دیگری دخالت می‌کند. شورای امنیت باید اقداماتی اتخاذ کند که منجر به متوقف‌کردن نقش (رژیم) ایران بشود. شورای امنیت باید قطعنامه‌های روشنی صادر کند که استفاده از نیروی قهریه برای مهار کردن شبه‌نظامیانی که به اسم (رژیم) ایران در کشورهای منطقه می‌جنگند را مجاز کند.

این عضو هیأت سیاسی ائتلاف ملی سوریه در مصاحبه با سیمای آزادی در ارتباط با همبستگی بین انقلاب سوریه و مردم و مقاومت ایران، گفت:
«هماهنگی و همکاری ما با مقاومت ایران برقرار است و در سطح عالی است؛ ما خواسته برحق آنها را جهت آزادسازی کشور از رژیم آخوندهای (حاکم بر) ایران تأیید می‌کنیم. و بازگرداندن امور به مسیر طبیعی خود و مقاومت ایران نقشی مهم و برجسته در آینده ایران دارد. ایرانی که به خود و به شهروندانش احترام بگذارد، بین آنها برابری ایجاد کند و برای شکوفایی اجتماعی و اقتصادی و ایجاد شکوفایی در تمام زمینه‌ها در داخل ایران تلاش کند و با تمام کشورهای همجوار و همسایگان خود روابط دوستانه و برادرانه ایجاد کند و به‌عنوان یک عنصر فعال برای خدمت به منافع مردم ایران و منافع مردم منطقه در جامعه جهانی و پیمانهای منطقه‌یی عمل کند؛ (ایرانی که) روش کنونی رژیم آخوندها را کاملاً تغییر دهد، به‌طوری‌که با شاخص‌ها و معیارهای آزادی و دموکراسی و تفاهم و امنیت و برقراری صلح و امنیت منطقه‌یی و بین‌المللی هم‌خوانی داشته باشد. با تشکر فراوان از شما».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر