جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۶, چهارشنبه

رویتر: سرمایه‌های آزاد شده در دست سپاه پاسداران و بنیادهای تحت‌امر خامنه‌ای

لينك به منبع:
سرمایه‌های آزاد شده در دست سپاه پاسداران

سرمایه‌های آزاد شده در دست سپاه پاسداران


به گزارش رویتر داراییهای آزاد شده رژیم ایران مستقیماً به جیب سپاه پاسداران و مؤسسات تحت کنترل خامنه‌ای می‌رود.

رویتر 5بهمن 95
در حالیکه رئیس‌جمهور آینده آمریکا دونالد ترامپ پاره کردن توافق اتمی باراک اوباما با رژیم ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد، رویتر کشف کرده است سرمایه‌یی که بعد از رفع تحریمها به ایران بازگردانده شده، به بخش خصوصی نرفته بلکه برای حکام ایران از جمله خامنه‌ای رفته است.

بخش اعظم ارگانهای رژیم ایران که قراردادهای خارجی با شرکتهایی از کره جنوبی، آلمان و فرانسه و سایر کشورها بسته‌اند، ارگانهایی هستند که در کنترل دولت ایران می‌باشند.

چندین معامله توسط ارگان موسوم به ”ستاد اجرایی فرمان خمینی ”انجام شده است که آمریکا در سال 2013 آن را تحریم کرده است. این ارگان مستقیماً توسط خامنه‌ای کنترل می‌شود و بسیاری از سرمایه‌گذاریها را از طرف وی انجام می‌دهد.

بنابراین معلوم شده است که این ستاد، معاملات سود آوری مانند قراردادهای دارویی و توافقی برای ساختن یک پالایشگاه بزرگ و پرهزینه در ایران بسته است.

چندین معامله توسط شرکتهای وابسته به سپاه پاسداران انجام شده است. سپاه پاسداران هم به‌خاطر فعالیت هایش در خاورمیانه تحت تحریمهای آمریکا قرار دارد.

مقامات دولت آمریکا به‌طور خاص در کنگره فعالیتهای سودآور سپاه پاسداران را به فعالیتهای نظامی این ارگان در خارج مرتبط ساخته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر