جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۰, یکشنبه

موج دستگیری زنان و دختران دانشجو در دمشق

لينك به منبع:
موج دستگیری زنان و دختران دانشجو در دمشق

موج دستگیری زنان و دختران دانشجو در دمشق


منابع اپوزیسیون در دمشق پایتخت سوریه گزارش دادند، نیروهای اطلاعات و امنیت رژیم اسد، از روز پنجشنبه7بهمن 95 بسیج گسترده‌یی برای دستگیری اهالی شروع کرده‌اند. بیشتر دستگیر ‌شدگان را زنان و دختران دانشجو تشکیل می‌دهند. همچنین عده‌یی از جوانان و کارمندان نیز دستگیر شده‌اند. دلایل این دستگیریهای معلوم نیست.

یک دانشجو در دانشگاه دمشق گفت: دختران دانشجو در زمانهای معمولی هنگام ورود به دانشگاه مورد بازرسی دقیق قرار می‌گیرند. اما آنچه که طی دو روز گذشته روی داده، غیرطبیعی است. رژیم اسد چندین ایستگاه پست و بازرسی موقت در ورودی دانشگاهها ایجاد کرده و عناصر اطلاعات و امنیت، اسامی دختران دانشجو و مناطق محل سکونت آنها را کالا تدقیق می‌کنند.

این دانشجو افزود: اغلب دستگیریها مربوط به دانشجویان دختری است که از مناطق غوطه شرقی دمشق یا مناطق غربی دمشق هستند. دانشجویانی که در جریان بازرسی دستگیر نمی‌شوند، مورد آزار عناصر رژیم قرار می‌گیرند به‌طوری‌که آنها را به‌شدت میترسانند و تهدید به دستگیری می‌کنند. همچنین به مناطقشان با بدترین عبارتهای فرقه‌گرایی دشنام می‌دهند.

از سوی دیگر براء محمد فعال سوری در دمشق گفت: طی دو روز گذشته رژیم اسد عملیات بارزسی دقیق امنیتی در قلب پایتخت و به‌ویژه مناطق عدوی، تجارت، خیابان بغداد و خیابان مجتهد که از پرجمعیت‌ترین مناطق دمشق محسوب می‌شود، را افزایش داده است. خیابان مجتهد از قدیمترین محلهای تجاری پایتخت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر