جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۶, چهارشنبه

نامه بنا العبد دختر ۷ ساله اهل سوریه به دونالد ترامپ: برای بچه‌های سوریه کاری بکنید

لينك به منبع:
بنا العبد دختر هفت‌ساله سوری

بنا العبد دختر هفت‌ساله سوری


بنا العبد دختر هفت‌ساله سوری که به‌خاطر توییت‌هایش از شهر محاصره شده حلب سوریه شهرت جهانی پیدا کرد نامه‌یی سرگشاده به رئیس‌جمهور آمریکا نوشته است.

او خطاب به دونالد ترامپ نوشت:
«دونالد ترامپ عزیز، اسم من بنا العبد است و من یک دختر هفت‌ساله سوری از حلب هستم. من تمام عمرم در سوریه زندگی کردم اما دسامبر قبل شرق حلب را ترک کردم. من یکی از بچه‌های سوریه هستم که از جنگ سوریه عذاب کشیده. اما الآن در خانه تازه‌ام ترکیه آرامش دارم. در حلب مدرسه می‌رفتم اما زود زیر بمب خراب شد. بعضی از دوستهایم مردند.
من خیلی ناراحت آنها هستم و دلم می‌خواست کنارم باشم چون می‌توانستیم الآن با هم بازی کنیم. من نمی‌توانستم در حلب بازی کنم، حلب جای مرده‌ها بود.
الان در ترکیه می‌توانم بیرون بروم و شادی کنم. می‌توانم به مدرسه بروم اما هنوز نرفته‌ام. برای همین است که همه صلح را دوست دارند. می‌دانم شما هم صلح را دوست دارید.
اما میلیونها بچه الآن در جاهای مختلف سوریه هست که عذاب می‌کشند. آنها از کارهای آدم بزرگها رنج می‌برند.
خواهش می‌کنم بچه‌ها و مردم ما سوریه را نجات دهید؟ باید کاری برای بچه‌های سوریه بکنید چون مثل بچه‌های شما هستند و مثل شما حق دارند در آرامش زندگی کنند.
اگر به من قول بدهید که برای بچه‌های سوریه کاری می‌کنید می‌توانید من را از حالا دوست خود حساب کنید.
منتظرم ببینم برای بچه‌های سوریه چه کار می‌کنید».

بنا العبد در آذر ماه امسال هنگام تخلیه حلب همراه خانواده‌اش از حلب خارج شد و اکنون ساکن ترکیه است.

دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی خود بر ایجاد منطقه امن برای مردم سوریه تأکید کرد. وی روز گذشته 6بهمن 95 به ژنرال جیمز ماتیس وزیر دفاع و رکس تیلرسون وزیرخارجه جدید آمریکا 90روز فرصت داد تا طرح خود برای ایجاد مناطق امن در سوریه را به کاخ سفید ارائه کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر