جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۶, چهارشنبه

دکتر ولید فارس: سیاست دولت جدید آمریکا حمایت از هم‌پیمانان عرب است

لينك به منبع:
دکتر ولید فارس مشاور دونالد ترامپ در امور خاورمیانه

دکتر ولید فارس مشاور دونالد ترامپ در امور خاورمیانه


دکتر ولید فارس تصریح کرد دولت جدید آمریکا در برابر تهدیدهای رژیم ایران از هم‌پیمانان عرب خود حمایت می‌کند.

اسکای نیوز: کاخ سفید که اکنون توسط دونالد ترامپ هدایت می‌شود متعهد شده است که با تهدید موشکی رژیم ایران مقابله می‌کند. آیا این شروع یک رودررویی با رژیم ایران است؟

دکتر ولید فارس مشاور ترامپ در مبارزات انتخاباتی می‌گوید: هنوز بحث رودررویی نیست ولی دونالد ترامپ گفته است اگر این وضعت ادامه پیدا کند و با امنیت ملی ما و یا با شرکایمان در منطقه در تعارض باشد، مقابله می‌کنیم. نیروهای رژیم ایران چه سپاه پاسداران و چه اطلاعات این رژیم در عراق هستند و دخالت می‌کنند. آنها در سوریه هم دخالت می‌کنند. در لبنان و یمن هم دخالت و فعالیتهای آنها چشمگیر است. در حاضر بنوعی رودررویی بین رژیم ایران و هم‌پیمانان آمریکا یعنی عربستان و امارات متحده عربی و کشورهای مختلف خلیج‌فارس وجود دارد. منطق جدید حکم می‌کند که نباید هم‌پیمانان و شرکایمان را وقتی که با تهدید رژیم ایران مواجه می‌شوند رها کنیم.

دکتر ولید فارس افزود: توافق اتمی با رژیم ایران نیازمند بازبینی است. دونالد ترامپ بر بازبینی تأکید کرده است. او هشدار داده است اگر رژیم ایران این توافق را نقض کند، آمریکا از آن خارج می‌شود. یا آن را کنگره می‌برد. همچنین آن را به شورای امنیت ارجاع می‌دهد. دولت جدید آمریکا ابزار زیادی برای برخورد با رژیم ایران در اختیار دارد. این رژیم هشدار می‌دهد در صورت تخطی رژیم ایران به راههای دیگری متوسل می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر