جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۷, پنجشنبه

گزارش معاون امور انسانی دبیرکل سازمان ملل متحد، به شورای امنیت در مورد سوریه

لينك به منبع:
استفان اوبراین معاون امور انسانی دبیرکل ملل متحد

استفان اوبراین معاون امور انسانی دبیرکل ملل متحد


در جلسه‌یی که برای بررسی وضعیت انسانی در سوریه تشکیل شده بود استفان اوبراین معاون امور انسانی دبیرکل سازمان ملل‌متحد گفت:
ما شاهد محاصره شهرها، گلوله‌باران و تخلیه آنها بودیم و اتوبوس‌هایی را دیدیم که قرار بود شهروندان را تخلیه کند ولی در خارج از شهر فوعه به آتش کشیده شدند.

همینطور شاهد آن بودیم که داعش شهر تدمر را در کنترل خود داشت و درد و رنج‌هایی که این گروه به‌وجود آورده بود. من و دبیرکل رویدادهای سوریه را قتلگاه، جنایت و نبود انسانیت توصیف کردیم.

این وضعیت زندگی میلیونها نفر در سوریه در سال 2016بود. بسیاری از این درد و رنج ها طی این ماهها در مقابل چشمان ما بود.

در حالی که در سال 2017 و به‌رغم سختیها نشانه‌هایی از امید پدیدار شد. از سی‌ام دسامبر آتش‌بس در سراسر کشور اعمال شد و به‌رغم بعضی موارد نقض آتش‌بس، ما تمامی تلاشهایمان را می‌کنیم تا تقویت آن را تضمین و آن را تمدید کنیم.

من الآن از هلسینکی می‌آیم. در این شهر کشورهای جهان برای حمایت از مردم سوریه و منطقه تجمع کرده‌اند و به‌رغم ادامه نیازهای انسانی بعد از خروج از این جلسه احساس امیدواری کردم. با سازمانهای غیردولتی سوری که در کنارشان نشسته بودم بر سر اولویتهای انسانی برای سال آینده گفتگو کردم. در ابتدای ماه آوریل اجلاسی توسط سازمان ملل‌متحد برای سوریه تشکیل خواهد شد و این فرصتی برای جامعه جهانی خواهد بود که تأکید خود را به تعهدی که نسبت به مردم سوریه دارد تجدید کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر