جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ بهمن ۱۰, یکشنبه

دونالد ترامپ: فرمان اجرایی برای 'منع ورود مسلمانان' نیست برای منع ورود تروریست‌هاست

لينك به منبع:
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ


دونالد ترامپ روز شنبه 9بهمن 95 سه فرمان تازه را از جمله درباره شورای امنیت ملی آمریکا امضا کرد. وی با دفاع از فرمان اخیرش در مورد ویزای ورود به آمریکا گفت معنی این فرمان 'منع ورود مسلمانان به آمریکا' نیست. این فرمان 'عملکرد خوبی' داشته است و هم‌اکنون در فرودگاهها و سایر نقاط، به خوبی شاهد اعمال آن بوده‌ایم.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه فرمانی را با عنوان 'حفاظت از آمریکا در مقابل حملات تروریستی' امضا کرد که بر اساس آن ورود اتباع هفت کشور به آمریکا به مدت چهار ماه معلق شد. این فرمان سفر اتباع ایران، سوریه و عراق به آمریکا را طی این مدت ممنوع می‌کند.

دونالد ترامپ روز شنبه همچنین سه فرمان تازه را درباره فعالیت لابی‌ها، گروه داعش و شورای امنیت ملی آمریکا امضا کرد.

مقام‌های کاخ سفید می‌گویند فرمان ترامپ در مورد شورای امنیت ملی شامل شیوه‌های جدیدی در ساختار این سازمان برای 'مقابله‌ با تهدیدها' خواهد بود.

در فرمان ترامپ در مورد داعش از وزارت دفاع آمریکا خواسته شده طی 30روز طرح نابودی داعش را ارائه کند.

در فرمان مربوط به لابیها نیز، به مدت 5سال لابی کردن برای مقامهای رسمی دولت آمریکا ممنوع می‌شود. همچنین لابی کردن برای کشورهای خارجی در آمریکا برای همیشه ممنوع خواهد بود.

تاجیک سفیر سابق رژیم در اردن فرمان اجرایی ترامپ در مورد ممنوعیت ویزا را بخشی از اقدامهای آمریکا علیه رژیم آخوندی توصیف کرد و گفت: دوران راحتی را با حضور ترامپ نخواهیم داشت.

فواد ایزدی از مهره‌های خامنه‌ای گفت: «امید داریم دستور رئیس‌جمهور جدید آمریکا به بیدار شدن کسانی که خواب آمریکا را می‌دیدند کمک کند که (بفهمند) مسیر اعتماد به آمریکا مسیر صحیحی نیست».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر