جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آذر ۲۹, دوشنبه

تأکید مجدد وزیر خارجه ترکیه بر کنار رفتن بشار اسد

لينك به منبع:
مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه


وزیرخارجه ترکیه بر ادامه کمکهای کشورش به مردم حلب تأکید کرد. وی رژیم اسد و متحدانش را از کارشکنی بر سر راه انتقال محاصره‌شدگان حلب برحذر داشت.
مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: «تعدادی بسیار زیاد مردم محاصره شده حلب خواستار خروج از منطقه هستند».

وی در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در آنکارا افزود: «می دانیم که افراد زیادی خواستار خروج از منطقه هستند. خواست ما آزادی تمام افراد تحت محاصره در سوریه است. نباید مسائل انسانی را بهانه امتیازگیری سیاسی کرد. تمام تلاشهای ما در این راستاست. باید به توافقها در مورد حلب پایبند بود و نباید مانع اجرای آن شد.

صحنه‌های وحشتناک و دلخراشی در حلب که در طول تاریخ رخ نداده بود شاهد بودیم. اجرای توافق‌نامه در مورد شرق حلب بسیار ضروری است».

وزیر خارجه ترکیه افزود: «به برادرانمان که از حلب نجات داده شده‌اند هر گونه کمکی که لازم باشد انجام می‌دهیم. مسیر جاده‌یی که باید طی شود بسیار تنگ است. متأسفانه تنها تعداد محدودی اتوبوس قادر به حرکت هستند. به زنان و کودکان و سالمندان الویت می‌دهیم. مجروحان را به بیمارستانهای ترکیه منتقل می‌کنیم. امیدواریم همراه با برقراری آتش‌بس در سوریه تمام مناطق و انسانهایی که تحت محاصره قرار دارند نیز به آزادی برسند».

مولود چاووش اوغلو بار دیگر بر کنار رفتن رژیم اسد تأکید کرد و گفت:
ما خواهان دولتی در سوریه هستیم که با حفظ استقلال خود همه مردم این کشور را نیز در آغوش بگیرد. سوریه نیاز فوری به یک انتقال قدرت سیاسی دارد. برای ممانعت از ادامه این روند رژیم و حامیان وی به‌صورت مستمر خرابکاری می‌کنند. باید در تمام سوریه به‌صورت اضطراری آتش‌بس برقرار شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر