جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آذر ۲۹, دوشنبه

حلب، لحظات سخت جدایی

لينك به منبع:
خروج اهالی ازحلب1

خروج اهالی ازحلب1


ساکنان مناطق آزاد شده حلب تنها با کوچ اجباری مواجه نیستند بلکه بسیاری از اعضای خانواده‌ها، پراکنده شده و رسیدن مجدد آنها به یکدیگر به یک بحران تبدیل شده است.

احمد درویش که از خان طومان آمده از ساعتهای اولیه بامداد در این جا در محله راشدین منتظر رسیدن اتوبوسهایی است که خانواده و اقوامش قرار است با آن به خارج از شرق حلب جابه‌جا شوند. اما کاروان هنوز نرسیده و لحظات سخت انتظار وجود احمد را فراگرفته است.

این خانم هم همان وضعیت احمد را دارد. وی که یک روز زودتر از شرق حلب خارج شده، هم‌اکنون منتظر رسیدن فرزندانش است. او بدون آن‌که آنها را ببیند مجبور است این‌جا را ترک کند و به کمپ برود.

یک خانم: شنیدم که اکیپ بعدی نمی‌آیند و اجازه نمی‌دهند بیایند.

اتاق عملیات راشدین معتقد است شبه‌نظامیان شیعی وابسته به رژیم ایران تمامی اهالی دستگیر شده را به اردوگاههای اسرا برده‌اند. زیرا این شبه‌نظامیان، در پروسه جابه‌جایی اخلال ایجاد کرده و مانع‌تراشی می‌کنند.

سروان امین از فرماندهان ارتش آزادی سوریه می‌گوید:
ما حوالی دو ساعت ارتباطمان با کاروان قطع شد. به نظر می‌رسد که شبه‌نظامیان، بیسیم ودستگاههای ارتباطی که اهالی به همراه داشتند را مصادره کرده‌اند.

مسکو مسئولیت فروپاشی آتش‌بس و توقف عملیات جابه‌جایی را برعهده دارد زیرا به شبه‌نظامیان و نظامیان رژیم جنایتکار اسد مهار نزده است.

آمار کسانی‌که تاکنون ازشرق حلب خارج شده‌اند، نزدیک به 6 هزار شهروند است در حالی‌که هنوز 70 هزار نفر در محله‌های محاصره شده در وضعیت نامعلومی به‌سر می‌برند.

به نظر می‌رسد این سفر هر بار با مشقت و درد بیشتری همراه باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر