جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۳۰, یکشنبه

حدود ۱۳۰۰ کشته و مجروح و مفقود در حلب طی پنج روز گذشته

لينك به منبع:
حدود 1300 کشته و مجروح و مفقود در حلب طی پنج روز گذشته

حدود 1300 کشته و مجروح و مفقود در حلب طی پنج روز گذشته


اداره دفاع مدنی حلب امروز یکشنبه 30 آبان 95 اعلام کرد در جریان بمبارانهای شرق این شهر در پنج روز گذشته، 300 تن کشته و 950نفر زخمی یا مفقود شدند.

رزمندگان سوری طی بیانیه‌یی اعلام کردند..: «بمباران عمدی رژیم اسد و روسیه علیه تأسیسات زیر بنایی در شرق حلب، مردم این مناطق از جمله کودکان، کهنسالان و زنان را بدون مراکز پزشکی و بهداشتی گذاشته و آنها را به مرگ واگذار کرده است».

منابع پزشکی، مردم و رزمندگان سوری در شرق حلب تأکید کردند:” بیمارستانهای این منطقه در روزهای گذشته در پی حملات هوایی، و بمبهای بشکه‌یی به‌شدت تخریب شده‌اند“.

در همین حال، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان در صفحه تویتر خود حملات هوایی علیه مردم و بیمارستان در شرق حلب را ناراحت‌کننده خواند و خواهان بازگشت به مذاکره شد.

از سوی دیگر مدیر اداره بهداشت حلب اعلام کرد که تمامی بیمارستانهای شرق حلب که در دست رزمندگان سوری است تعطیل است.

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه 29 آبان در بیانیه‌ای گفت: «آمریکا، حملات تروریستی علیه تأسیسات پزشکی و امدادرسانان در حلب را به‌شدت محکوم می‌کند. این اقدامات شنیع هیچ عذر و بهانه‌یی نمی‌پذیرد. رژیم سوریه و هم‌پیمانانش به‌ویژه روسیه مسئول عواقب فوری و درازمدت این اقدامات هستند».

حملات جدید علیه شرق حلب از روز سه‌شنبه گذشته توسط رژیم اسد و هم‌پیمانان آن از جمله رژیم ایران و روسیه آغاز شده است.

ناظر حقوق‌بشر سوریه که مرکز آن در لندن است امروز یکشنبه اعلام کرد که هواپیماهای جنگی، توپخانه و هلیکوپتر، روز گذشته مناطق مسکونی شرق حلب را بمباران کردند...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر