جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۲۲, شنبه

ابراز نگرانی از پیامدهای انتخابات آمریکا برای حاکمیت آخوندی

لينك به منبع:
ابراز نگرانی از پیامدهای انتخابات آمریکا برای حاکمیت آخوندی

ابراز نگرانی از پیامدهای انتخابات آمریکا برای حاکمیت آخوندی


تلویزیون رژیم هراس نظام ولایت فقیه را از پیامدهای انتخابات آمریکا را به نمایش گذاشت و در وحشت از چشم‌انداز تحولات در سوریه گفت: با انتخاب دونالد ترامپ، به انتهای دوره بشار اسد هم خواهیم رسید.

تلویزیون رژیم:
مجری: در تیتر امشب هم باز به تحلیل این ماجرا خواهیم پرداخت و البته کارهایی که ترامپ می‌تونه پیش رو داشته باشه و سیاستهایی که در حوزه‌های مختلف اتخاذ میکنه

علی بیگدلی: ... پیروزی آقای ترامپ یک واکنشی بود نسبت به رفتارهای انفعالی که آقای اوباما مخصوصاً در ارتباط با روسیه در شبه جزیره کریمه در شرق اوکراین مخصوصاً در گروگان گرفتن سوریه این واکنشی بود که جامعه آمریکا نسبت به خانم کلینتون نشان داد...

مجری: فکر میکنید که با آمدن ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آینده آمریکا آیا او به تعهد آمریکا نسبت به برجام وفادار خواهد بود؟ یا تهدیدش رو نسبت به برجام اجرا خواهد کرد؟

ناصر هادیان: بیش از این‌که ما نگران این باشیم که ترامپ اینکار رو میکنه به‌نظر من نگرانی ما باید از کنگره آمریکا باشه الآن طرحهای متفاوتی در کنگره آمریکا خوابیدند منتظرند که رئیس‌جمهور بعدی بیاد و اینها اینها رو بگذرونند آقای ترامپ فقط کافیه سکوت کنه بیشتر هم نه چون آقای اوباما وتو می‌کرد و فعالانه مانع می‌شد ولی آقای ترامپ سکوت هم که بکنه اینها گذرانده خواهند شد.

متقی: نگاهی که من دارم اینه که در دوره ترامپ اقدامات نظامی آمریکا در خاورمیانه بیشتر میشه آمریکا نیروی نظامی بیشتری رو به سوریه و به عراق و حتی افغانستان می‌فرسته.

بنابراین صحنه جنگ و صحنه نبرد در سوریه در عراق جدی‌تر خواهد شد... به همین دلیله که نیروهای نظامی آمریکا در شش ماه بعد از این‌که ترامپ به‌قدرت برسه موج تحرک بیشتر و حضور بیشتری در منطقه خواهند داشت.

علی بیگدلی:. بنابراین پیش‌بینی من این هستش که بین ترامپ و پوتین یک توافقی بر سر سوریه خواهد شد و من نظرم این هستش که به انتهای دوره آقای بشار اسد هم خواهیم رسید.

حامد موسوی: توی بحث ایران بنظرم اون چیزی که من با اون حرف جناب آقای دکتر هادیان موافق بودم که آقای ترامپ خیلی لازم نیست که کاری بکنه که برجام رو دچار مشکل بکنه با توجه به این‌که هم سنا هم مجلس نمایندگان الآن دست جمهوریخواهان هم‌چنان باقی مانده و اونها دنبال تحریمهای بیشتر هستند همینکه ایشون وتو نکنه عملاً تحریمها روز بروز بیشتر خواهد شد و عملاً حتی اگر بگیم که بلحاظ تکنیکی خود برجام رو نقض نکردند.. عملاً روح برجام رو نقض کردند.. که پیش‌بینی هم میشه که این کارشکنی بیشتر بشه از دوران آقای اوباما برای همین فکر می‌کنم که برجام دچار چالش خواهد شد.

خبرگزاریهای رسمی و رسانه‌های باندهای متخاصم رژیم هم‌چنان به ابراز نگرانی از پیامدهای انتخابات آمریکا برای حاکمیت آخوندی ادامه می‌دهند:
خبرگزاری رسمی رژیم – ایرنا تحت عنوان گزینه‌های (ضد نظام) ترامپ برای تصدی وزارت امور خارجه آمریکا نوشت:
نشریه آمریکایی پولیتیکو از 'نیوت گینگریچ' رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، 'باب کورکر' رئیس کمیته روابط خارجی سنا و 'جان بولتون' سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به‌عنوان گزینه‌های احتمالی 'دونالد ترامپ' برای تصدی وزارت امور خارجه نام برد.

'کریس کریستی' فرماندار نیوجرسی، 'رودی جولیانی' شهردار سابق نیویورک و 'پام بوندی' دادستان کل فیلادلفیا نیز از گزینه‌های مورد نظر ترامپ برای اداره امور دادستانی کل کشور هستند.

خبرگزاری رسمی رژیم می‌افزاید: لازم به ذکر است که گینگریچ موضعی ضد نظام ایران دارد و در نشست چند ماه پیش که به میزبانی مجاهدین در پاریس برگزار شد، شرکت کرد.

کورکر نیز با نظام ایران ضدیت دارد و طرح اعطای اختیار به کنگره در رابطه با توافق هسته‌یی با نظام را ارایه کرده بود.

بولتون نیز که در ضدیت با نظام شهره عام و خاص است، زمانی گفته بود که سیاست ما باید حمایت از براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

رسانه حکومتی آفتاب نیز نوشت: دو چهره اصلی که به نوعی دست راست و چپ ترامپ محسوب می‌شوند «رودی جولیانی» و «کریس کریستی» هستند. اولی دادستان کل بوده و اتفاقاً در اکثر نشستهای مجاهدین نیز شرکت کرده و از دشمنان قسم خورده نظام سیاسی ایران است. او همواره گفته که حکومت ایران تنها و بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.

چهره دیگر کریس کریستی فرماندار نیوجرسی است. او نیز به‌شدت مواضعی ضد نظام ایران دارد و پیش‌تر گفته بود که خطر رژیم ایران از داعش بیش‌تر است. او علیه برجام گفته بود: «توافقی را امضا کرده‌ایم که رژیم ایران را به سوی دستیابی به سلاح اتمی سوق می‌دهد، «نحوه تعامل با رژیم ایران برایم از جنگ داخلی در سوریه مهمتر است. پس از این دیگر هیچ توافقی را با رژیم ایران امضا نخواهیم کرد.

«جف سشنز» سناتور ایالت آلاباما در سنای آمریکا یکی دیگر از مهم‌ترین افرادی است که در زمره حلقه درونی اطرافیان ترامپ محسوب می‌شود. او در کنار ۴۶ سناتور آمریکایی دیگر در نامه‌ای سرگشاده به نظام ایران اخطار داده بودند که توافق هسته‌یی با دولت باراک اوباما بعد از به اتمام رسیدن دوران ریاست‌جمهوری او در سال ۲۰۱۶ میلادی پایدار نخواهد بود.

آفتاب نیوز می‌افزاید:
«نیوت گینگریچ» نیز یکی از محتمل‌ترین گزینه‌های ترامپ برای برعهده گرفتن پست وزارت امور خارجه خواهد بود. او روابط بسیار نزدیکی با مجاهدین داشته است. او در مقاله‌ای در «واشینگتن تایمز «با عنوان «مردم ایران دیکتاتوری را کنار خواهند زد» علیه نظام سیاسی ایران نوشته بود و خواستار پیگیری سیاست «تغییر رژیم» در ایران از سوی دولت آمریکا شده بود.

یکی از افراطی‌ترین چهره‌ها که از نامزدی ترامپ حمایت کرده بود و احتمال آن وجود دارد که پستی در درون کابینه او بگیرد «سارا پیلن» است. او تندترین مواضع سیاسی علیه نظام را داشته است و از سرسخت‌ترین مخالفان برجام بود و از نمایندگان کنگره خواسته بود تا مانع از اجرای برجام شوند.

او در نقد اوباما گفته بود: کنگره نباید بنشیند و توافق اوباما با یک شیطان را نظاره کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر