جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۲۳, یکشنبه

ولید فارس مشاور ترامپ: ائتلافی با کشورهای خلیج‌فارس برای مبارزه با تروریسم تشکیل خواهیم داد

لينك به منبع:
ولید فارس مشاور سیاست خارجی دونالد ترامپ

ولید فارس مشاور سیاست خارجی دونالد ترامپ


به نوشته عکاظ چاپ عربستان، روز شنبه 22 آبان 95، ولید فارس مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در امور خاورمیانه و تروریسم، تأکید کرد دولت آینده آمریکا به رهبری ترامپ یک ائتلاف با کشورهای خلیج‌فارس، مصر و اردن علیه تروریسم تشکیل خواهد داد.

به نوشته این روزنامه از آنجا که باراک اوباما در دوران ریاست‌جمهوری خود در نظر داشت توافق اتمی با رژیم ایران به نتیجه برسد با این ائتلاف مخالف بود و این امر بنا‌ به اظهارات ولید فارس به شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران اجازه داد که بالاترین حضور را در عراق داشته باشند.

مشاور ترامپ درباره توافق اتمی با رژیم ایران روشن ساخت که رئیس‌جمهور منتخب در مورد آن تجدیدنظر کرده و آن را به کنگره خواهد فرستاد و یک توافقنامه جدید را با اتحادیه اروپا و هم‌پیمانان دیگر دنبال خواهد کرد و واشینگتن گفتگوهای فشرده جدیدی را برای تعدیل بعضی از بندهای توافقنامه اتمی با تهران برگزار خواهد کرد.

ولید فارس اضافه کرد: ”توافق فعلی با رژیم ایران یعنی ارسال 750میلیون دلار از اموال منجمد شده بدون دریافت هیچ چیز قابل ملاحظه و دخالت رژیم ایران در 4 کشور عربی یعنی موضوعی که برای ترامپ رضایت بخش نیست“.

عکاظ افزود: «از روز اول اعلام پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، رژیم ایران مرتباً در اظهارات خود از اقدامات دولت جدید آمریکا در زمینه توافق اتمی که تهران در دسامبر2015 با کشورها 5+1 امضا کرد، ابراز نگرانی می‌کند که آخرین آن مربوط به اظهارات ظریف وزیر خارجه رژیم ایران است که روز پنجشنبه گذشته تأکید کرد: کشور وی از همه طرفها می‌خواهد که نسبت به توافق اتمی ملتزم باشند.

ترامپ در مبارزه انتخاباتی خود تأکید کرده بود که توافق اتمی دسامبر 2015 کشورهای 5+1 با تهران را پاره خواهد کرد ولی بعداً از شدت این اظهارات کاست و تأکید کرد که ”وی به‌شدت اجرای بندهای این توافقنامه را به‌خاطر تغییر آن از یک توافق بد به یک توافق خوب کنترل خواهد کرد“.

به نوشته روزنامه عکاظ ”ولید فارس“ در جواب به طرح ارائه شده در رابطه با تشکیل یک ائتلاف مانند ائتلاف موجود تأکید کرد: ما هم آن را می‌خواهیم و خیلی از دیپلوماتهای عرب می‌گویند که خواهان مشارکت کشورهایشان در پروازهای مشترک علیه تروریسم بودند ولی دولت اوباما مخالفت کرده و به آنها می‌گفت: ما به‌خاطر به نتیجه رسیدن توافق اتمی با تهران به شما در سوریه و عراق نیاز نداریم و بهمین دلیل می‌بینیم که بخش اعظم جنگهای موجود در عراق توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران اداره می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر