جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۲۸, جمعه

هراس رسانه‌های حکومتی از تمدید ۱۰ساله تحریمها: «دولت تا کی لگد زدن آمریکا به برجام را تحمل می‌کند»

لينك به منبع:
کنگره آمریکا

کنگره آمریکا


تمدید 10ساله قانون تحریمهای رژیم آخوندی توسط کنگره آمریکا، به بحران درونی رژیم بر سر برجام دامن زده است و اظهارنظرهای متناقضی در این زمینه از سوی کارگزاران رژیم مطرح می‌شود.

آخوند روحانی روز چهارشنبه گفت دستاوردهایی که در برجام حاصل کردیم غیرقابل برگشت بوده هیچ‌کس نمی‌تواند آن را به هم بریزید.

قاسمی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم نیز اعلام کرد قانون تمدید تحریمهای کنگره آمریکا، بر نظام اثری ندارد، اما یک کارگزار دیگر در وزارت‌خارجه رژیم گفت: مصوبه تحریمها به‌معنی تمدید این قانون نیست و رئیس‌جمهور آمریکا موظف به جلوگیری از آن است.

جواد ظریف با استیصال گفت: الآن فضای جهانی میگه تحریم کردن ایران ممنوعه تعهد کرده آمریکا که اینکار رو نکنه حالا رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواد برخلاف فضای جهانی عمل بکنه منتفی میشه.

این اظهارنظر در تناقض با حرفهای چهار ماه پیش وی در مجلس رژیم بود:
خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نوشت: ظریف در 23خرداد گفته بود: قانون تحریم‌های ایران در پایان ۲۰۱۶ به اتمام می‌رسد، ظاهراً گروهی به‌دنبال تمدید این قانون هستند که ما نیز تذکر داده‌ایم که تمدید این قانون مغایر برجام است.

رسانه‌های دیگر باند خامنه‌ای به‌طور گسترده‌یی اعلام کرده‌اند مصوبه کنگره آمریکا نقض قوانین برجام است.

خبرگزاری رادیو و تلویزیون تحت کنترل خامنه‌ای نوشت: طبق ماده 26 برجام، آمریکا متعهد شده از بازگرداندن یا تحمیل مجدد برخی تحریم‌ها خودداری کند. قانون آمریکایی تحریم‌های ایران، از آن دست تحریم‌هاست که در برجام از آن یاد شده، و نباید تمدید شود.

خبرگزاری سپاه پاسداران نیز نوشت: طبق نص صریح بند 26 برجام، آمریکاییها حتی اگر بخواهند تحریمها را مجدداً وضع کنند. ، باید تحریمهای مشخصاً هسته‌یی را از متن خارج نمایند. اما این کار را نکرده‌اند و در واقع برخلاف برجام در حال وضع تحریمهای جدید هستند. دولت تا کی لگد زدن آمریکا به برجام را تحمل می‌کند.

نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس رژیم گفت: تمدید 10ساله تحریمها نشان داد معتمدان به آمریکا خوش خیالند.

آخوند کعبی، از مهره‌های خامنه‌ای در مجلس خبرگان ارتجاع نیز گفت: «متأسفانه عده‌یی خود باخته و فرسوده القا می‌کنند که راه‌حل مشکلات ایران کوتاه آمدن و کنار آمدن با آمریکا است. مذاکره با آمریکا نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه بر مشکلات می‌افزاید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر