جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۵ آبان ۲۶, چهارشنبه

فشار دژخیمان به زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا

لينك به منبع:
فشار دژخیمان به زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا

فشار دژخیمان به زندانیان سیاسی در حال اعتصاب غذا


دژخیمان خامنه‌ای فشار به زندانیان در حال اعتصاب‌غذا را شدت بخشیده‌اند. بنا‌ به گزارشهای منتشر شد، زندانی سیاسی آرش صادقی در بیست‌وچهارمین روز، تهدید به انتقال به بند ۴ شده است، همزمان مهدی و حسین رجبیان در بیستمین‌ روز اعتصاب‌غذا به بند ۴ منتقل شدند.

روز چهارشنبه زندانی سیاسی امیر (علی) امیرقلی در بند هشت در اعتراض به مضروب شدنش توسط یک زندانی خارجی و فقدان امنیت جانی، دست به اعتصاب‌غذا زده. صبری حسن‌پور که شب گذشته در پی حمله قلبی به بهداری زندان اوین منتقل شده بود، به‌دلیل امضای نامه حمایتی از زندانیان در اعتصاب، به‌طور تنبیهی به بند ۴ این زندان منتقل و در اعتراض به این اقدام دست به اعتصاب دارو زده است. وحید صیادی نصیری در سی‌ودومین روز اعتصاب‌غذا به بهداری منتقل شده و از تزریق سرم خودداری کرده است.

لازم به یادآوری است، آرش صادقی در بیست‌وچهارمین روز اعتصاب‌غذای خود با افت شدید فشار، دچار درد کلیه شده و معده‌اش برای نوشیدن آب با مشکل مواجه است. وی روز چهارشنبه از سوی دژخیمان حفاظت زندان به تبعید به بند ۴ این زندان که محلی با امکانات کمتر و مشکلات بهداشتی بیشتر است تهدید شد.

مهدی و حسین رجبیان دو برادر هنرمند که در بیستمین روز از اعتصاب خود در بند‌های هفت و هشت زندان اوین نگهداری می‌شدند، روز چهارشنبه به بند ۴ این زندان منتقل شدند. این انتقال در حالی صورت گرفت که هر دوی آنها دچار افت شدید فشار هستند، عفونت کلیه چپ حسین شدیدتر شده و خونریزی معده مهدی رو به وخامت است.

این دو برادر هنرمند زندانی که به‌طور تنبیهی از هم جدا شده و در بندهای هفت و هشت این زندان نگهداری می‌شدند، از روز جمعه ۷ آبان در اعتصاب‌غذا هستند.

روز چهارشنبه امیر (علی) امیرقلی دیگر زندانی سیاسی، توسط یک زندانی خارجی مورد ضرب ‌و شتم قرار گرفته است. این زندانی سیاسی که با لباس‌های خونین به سالن ملاقات رفته بود، در اعتراض به نداشتن امنیت جانی و عدم رعایت قانون تفکیک جرایم زندانیان، از روز چهارشنبه 26آبان اعلام اعتصاب‌غذا کرد.

از سوی دیگر، صبری حسن‌پور دیگر زندانی سیاسی در بند هشت که از بیماری قلبی رنج برده و شب گذشته در پی حمله قلبی به بهداری منتقل شده بود، روز جاری به‌دلیل امضای نامه حمایتی از زندانیان در اعتصاب غذا، به‌طور تنبیهی به بند ۴ منتقل شده است. این زندانی نیز در اعتراض به این اقدام دژخیمان زندان، دست به اعتصاب دارو زده است.

در زندان اوین وحید صیادی نصیری در سی‌ودومین روز اعتصاب‌غذا با وخامت حالش شب گذشته بعد از انتقال به بهداری و خودداری از تزریق سرم، مجدداً به بند ۴ منتقل شده صیادی نصیری که از چهار روز پیش به‌دلیل انتقالش به بند چهار در اعتصاب‌غذای خشک نیز به‌سر می‌برد در نامه‌یی نوشته: ”امروز در سی‌ودومین روز از اعتصابم هستم که دلیلش دادخواهی و رسیدگی به شرایط قضایی است تا هرچه بیشتر اینان را به اجرای قانونی که دستنوشته خودشان است، مجبور کنم. وحید صیادی نصیری از تاریخ ۲۵ مهرماه، در اعتراض به ۱۳ ماه بلاتکلیفی پرونده خود در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد. این زندانی سیاسی با اتهامات «توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» در دادگاه بدوی به ۸ سال حبس محکوم شد. اما با گذشت ۱۳ ماه از تاریخ صدور حکم اولیه و اعتراض وی، هنوز هیچ حکمی از دادگاه تجدیدنظر دریافت نکرده است.

محمدعلی طاهری، دیگر زندانی سیاسی است که از سرنوشت وی و همچنین تداوم اعتصاب‌غذای وی اطلاعی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر